onsdag 15. juli 2015

Ingen grunn til panikk?


Endelig ble det onsdag igjen og mamsen hadde fri fra jobb. Da blir det langtur på meg og noen av pelsdottene.


Godt når det er sommer og sol, da nyter vi dagene. Mamsen er litt aktiv da, så det blir ikke mye slaraffenliv på verandaen før på ettermiddagen etter både turer og poseringer.


Poseringer er ikke så slitsomme da. Da må jeg bare passe på at jeg ikke blir borte bak en av pelsdottene. Jeg må jo komme med på bildet jeg også, det er da tross alt jeg som har denne bloggen! Kan jo ikke ha en blogg med bare bilder av alle andre og ikke meg?


Når vi er oppe i havna her så er det noen spor å sjekke ut. Lukter som går på kryss og tvers iløpet av natten, jeg må jo finne ut om det har vært noen nye her siden sist jeg var her.


Blåbærene er det litt tidlig på, de er grønne ennå og lukter ikke spiselig. Da er det bare å vente da, til de blir blå og saftige.


Jeg, Tessy og Malin på tur.


Når vi kommer bort i sånne kvister så er det best å holde seg i nærheten av mamsen, så hun får plukket noen av kvistene ut av pelsen min. Blir det for mange om gangen så er det så vanskelig å løpe fort. Da er det greit å bli kvitt de lengste forholdsvis kjapt.


Men jeg kan jo ikke bli kvistplukket for lenge om gangen, for da kommer jeg langt etter de andre. Da kan det jo hende at de finner nye spennende ting lenge før jeg får teften av noe som helst.


Men iiiiiiiik!!! Når vi kom hjem fra skauturen så lå det et lik på gårdsplassen!!!


Hva har skjedd når vi var borte??? Hadde det kommet noen  og  kjørt over en av pelsdottene?


Mamsen, mamsen hva skal vi gjøre???


Løp, løp! 


Heldigvis så var det ikke noe lik da, det var bare en pelsdott som var lei av å vente på at vi skulle komme tilbake fra tur, som hadde lagt seg til å sove. Og sove det skal jeg gjøre også etter en sånn tur.

4 kommentarer:

  1. Oj, så spännande det blev på slutet! Jag blev så rädd....men det var ju inte farligt alls :-)

    SvarSlett
  2. Panik - så klart när det ligger en utslagen hund mitt på vägen!!!
    Huvaligen - en sån tur att en av er bara lagt sig att sova! Vem? Mounty kanske?
    Kasper

    SvarSlett
  3. Oj vad rädd jag hade blivit, sån hjärtsnörp borde man inte bli utsatt för. Tur att det bara va en kompis som somnat.

    SvarSlett
  4. Det var nog en skön onsdagspromenad även om det fastnade en och annan kvist i pälsen. Så förskräckligt att hitta en nästan död hund på gårdsplanen när ni kom hem! Tur att det bara var en som somnat av att vänta. Ni måste ha varit borta väldigt länge... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...