lørdag 8. august 2015

NJF utstilling Elverum


Jeg møtte opp tidlig på Elverum for å kikke litt i goldenringen. Siden jeg ikke har noen flater å stille selv, så har en god tid i og med at cockeren ikke skulle inn før halv tolv. Man hører mye rart ringside også, særlig på en utstilling som det er kun jakthundraser. Mange av "gamlekara" kunne ikke skjønne vitsen med all den børstinga og dullinga. Nei folk skulle ha skikkelige bikkjer som ikke trengte sånt tull. Og så en over i elghundringen så hadde halvparten på seg orange kapser. Lite trolig at de skulle bli skutt i dag kanskje?


Stille og rolig før de skal i ringen, syntes dette var et veldig koselig bilde. Eier har fult fokus og hunden kunne like gjerne ligget på gårdsplassen hjemme og sovet.


Veteranhannen om jeg ikke husker feil. 


Bare bitte litt trøtt og sovner nesten sittende.


Så sovnet den


Snart min tur eller? Noen som liker å være være klare når eieren kommer for å hente inn i ringen. 


Beste hannhundklasse før de ble plassert


Beste tispeklasse før de ble plassert


Golden retrievere kommer i mange fargenyanser, her er en fra bruksklassen.


BIR og BIM


BIR, 1bhk SUCH Sangold Vittrar Ballast Av Alla , Cert og Ny Norsk Champion


Ekte glede

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...