onsdag 12. august 2015

Rescue 911


I overkant effektiv i dag. Vekkeklokke 0550 for å ta en liten snartur på jobb slik at det blir lønning før helga. Jada jeg veit at jeg har ferie. Med knallblå himmel så ble det fjelltur på Norefjell, denne gangen med utgangspunkt Skallandslia i Eggedal for jeg skulle på Drotninggutunatten 1233 MOH.


På kartet ser det ikke så lange biten ut, så jeg startet i forholdsvis friskt tempo oppover bakkene fra parkeringen. 


Tessy, Lady og Mounty var med i dag og med den runden det endte opp med så er jeg glad for at jeg ikke hadde med Ronja. Hun hadde blitt helt utslitt i all den høye lyngen og buskasset vi endte opp i.


Drikkepause er kjekt, jeg hadde ikke med meg noe for jeg hadde bare tenkt meg en liten tur. Det gikk ikke så lenge før jeg angret stort på at jeg hadde valgt forholdsvis trang olabukse uten stretch i dag.


Det ble skikkelig varmt etterhvert, kunne ikke akkurat kle av meg å gå i trusa oppover heller. Fjellet var fult av pensjonister på multetur.


Siden jeg aldri hadde gått der tidligere så så jeg etter noen holdepunkter som jeg kunne se etter når jeg skulle finne stien ned igjen til bilen. Jeg synes det er kjedelig å gå fram og tilbake, så jeg skulle lage en runde av det tenkte jeg. 


Den norske fjellheimen er lekker.


Gleder meg allerede til høstferien om 6 uker. Da skal mer av Norefjell utforskes.


Hele fjellkjeden er full av små vann av ulik dybde.


Fotopause


Tessy, Lady og Mounty


Det blås endel på toppene


Der er toppen for dagens tur


Myrull


Mye multekart i fjellet fortsatt


De 7 blåner


Fjellet var fult av store eller mindre varder, så det spørs om de lurte meg litt i lengden.


Midt i kløfta kan Eggedal skimtes i det fjerne


Kjekt med zoom


Kanskje turen går på disse fjellene neste gang?


Eller disse?


Mounty og Lady


Holmevassnatten til venstre og Holmenvatn midt i bildet.


Fiskeløysingen


Så dumpet vi på en sti og trodde det var lurt å følge denne da den hadde retning mot bilen iallefall


Ingen fjelltur uten bading. Dog forbeholdt de firbeinte i dag,


Noen lang svømmetur ble det derimot ikke.


Ikke alle som bader i vannskåla si


En liten pust i bakken. Neida jeg har ikke plumpet i myra, det bare ser sånn ut. Tørr? Nei holdt ikke det i dag gitt.


Her gjorde jeg dagens største brøler, jeg fant ikke tilbake til bilen. 4,5 timer effektiv gange kom jeg til et hyttefelt, men FEIL hyttefelt. Stor takk til alle på Eggedalsag som engasjerte seg i å finne ut hvor jeg befant meg, så jeg kunne bli hentet og kjørt til riktig hyttefelt der jeg hadde parkert! 


For en gangs skyld så hadde jeg nemlig med meg mobilen. I fellesskap fant vi ut at jeg måtte være ved Skaresetera og der var det ingen sti over til dit jeg egentlig skulle. Så enten måtte jeg gå tilbake opp på fjellet igjen, eller så var det minst en mil å gå rundt. For rett over kom jeg ikke. Snille Kristine stilte opp som sjåfør! Godt en har valpekjøpere rundt om i turområder som stiller opp


Det var ikke bare jeg som begynte å bli sliten, Tessy var ganske sigen hun også.


Lady snorker ved beina mine


Så kom Kristine og jeg jeg ble reddet fra en mars på mange timer. Det hadde vel kanskje ikke blitt mørkt før jeg hadde funnet bilen, men en kan ikke vite...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...