mandag 10. august 2015

Rundtur på bygda


Innimellom så må man være litt sosial på hjemmefronten også ikke bare borte. Så i dag ble det en runde på bygda for meg og Mounty.


Det er veiarbeide på riksveien ennå, så vi må passe oss når vi skal over så vi ikke blir overkjørt.


Men vi klarte det vi! Til og med mamsen kom seg over veien uten at det skjedde noe.


Vi møtte ingen pelsdotter på turen i dag, spørs om de fleste er ferdige med ferien sin. Men mamsen har en uke til.


Det er kjekt å gå runden, for halvveis er det en elv vi kan gå ned til for å drikke.


Mounty skjønte ikke at vi bare skulle drikke da, så han la like så godt på svøm over hele elva.


På andre siden er det mange flere pelsdotter som går tur, så det er kjempemasse å sjekke ut.


Det er et langt stykke som det ikke er asfalt på, så da er det ikke så hardt for beina våre å gå.


Så må vi krysse både riksveien og elva en gang til for å komme hjem igjen.


Sånn bru måtte vi gå over til utstillingen på Elverum også, så jeg hadde god trening jeg. Men det var mange både folk og pelsdotter som var skeptiske i helga.


Så er det bare en smal sti før vi er oppe på veien igjen.


Vi må ta en liten stopp ved Onkel Ola som hesten heter. Når han ser oss så kommer han løpende som bare det. Han er nemlig sånn som løper rundt på travbane i helgene.


Gjerdet til Onkel Ola syntes jeg var litt nærgående, så jeg fikk meg en skikkelig smekk på snuta. Gjett om jeg hylte da! Så etterpå satt jeg å så på han på trygg avstand. 


Det beste er å gå hjemmover igjen.


Så var vi hjemme


Der får vi slippe løs igjen så vi kommer ned i bekken for litt drikke etter en lang tur.

1 kommentar:

  1. Det var en händelserik rundtur. Kul att Onkel Ola kommer kutande för att hälsa, men såna stängsel borde förbjudas! Man ska väl kunna hälsa ordentligt på sina vänner... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...