lørdag 19. september 2015

Nyter livet


Kan man ha det bedre? Skautur med andre pelsdotter!


Jeg, Malin, Tessy og Mounty

Det er bare å nyte helga når mamsen har fri. Da blir det langtur i skauen, for vi skal ta noen runder på fjellet når mamsen har ferie om en uke. 


Posering er jeg flink til, så jeg prøver å lære disse andre litt av det også. Men de er ikke så lærevillige at det gjør noe altså.


Når det er så mye blåbær så er det bare å spise alt en orker før mamsen maser om at vi må videre.


Nå som det ikke er så mange blader på lyngen lenger så er det enklere å få tak i blåbærene.


Så får vi videre


Mamsen mente at jeg ikke behøvde å traske rundt i all den kvisten, men hun må jo ha noe å gjøre når vi komme igjen fra tur hun også ikke sant?


Siden det luktet ganske interessant der, så tok jeg en skikkelig runde jeg da.


Jeg får ikke noe særbehandling om jeg er liten på tur. Jeg må klare med som de andre pelsdottene. Hund er hund, sier mamsen. 


Godt jeg ikke er en liten pomerian eller noe i den duren, da hadde jeg nok sliti betraktelig mer enn det jeg gjør på tur i dag.


Se nå er jeg snart på land!


Jeg får trøste meg med at mamsen er omtrent like våt som det vi er når vi komme hjem fra tur om dagen. Snart er det mørke høstkvelder vi går tur i. Da blir det ikke mange solskinnsbildene som kommer her, annet enn i helgene. Da blir det forhåpentligvis bilder av småpelser etterhvert isteden!




1 kommentar:

  1. Ronja, du är nog den tuffaste cockern i hela världen!!!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...