tirsdag 24. november 2015

En hann hunds betroelser




Min jobb er å lage valper, og jeg får to forsøk på det.
De klapper meg på hodet og si "god gutt" - og det er det.
Det er halvparten min jobb å gi dem tenner og toplines, fronter og andre.
Husk, det er bare halve jobben min. De har også en mor.

Det er ikke min jobb å bære unger og gjøre dem vokse og sykepleier 'em,
Og mate,vaske og gjør dem sterke, det er for mor og en person.
Det er ikke min jobb å avvenne og mate kalsium og mat.
Og oppdra dem, sosialisere dem og gjøre dem klar for livet.

Det er ikke min jobb å planlegge avl og lære hva produserer godt.
For å studere stamtavler, lære hva som er der og plukke ut hva du skal selge.
Det er ikke min jobb å garantere champs, oppdretter plukker paret.
Å parre seg og unge og fôr og show, og HÅPER mesteren er der.

Det er ikke min jobb å være til stede når punktene er gitt ut,
Oppdretter, eier, Dam og venner ta æren med et rop.
Det er ikke min jobb å levere en vinner, det er bare gener jeg selger.
Men la valpene slå ut BAD og gjett hvem som fanger HELL !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...