onsdag 4. november 2015

Mounty i tåkeheimen


Innimellom så letter tåka når en kommer opp i høyden, andre dager blir den bare tettere. På Øvre Kollsjø'n ble det bare tettere og tettere jo lenger opp jeg kom. Men siden jeg stort sett har fint vær og trivelig turbilder, så blir det en variant i dag. 


Dårlig sikt


Lite vann


Siv


For hele turen ble en vandring i Tåkeheimen, det gir nye og uvanlige ting å fotografere.


Det ble ingen skauleis vandring, med slik sikt er det greit å holde seg til veier så en ikke bommer totalt. Jeg er ikke så kjent at det gjør noe på Øvre Kollsjøen, jeg har vært mye mer på Nedre. Jeg hadde tenkt meg en tur til Partisanersteinen før snøen kom i vinter,men det er ikke sikkert jeg rekker. 


Men planer må an ha, ellers surrer man bare med det vante og opplever ikke noe nytt. På nye stier så kan man oppdage nye steder, Nye steder som kanskje er verdt å besøke igjen.


Mounty, Ronja og Malin


Om man tror på tusser og troll, så kan de nok ha det utrolig hyggelig her.





Mounty, Malin og Ronja


Det var ikke mang bladene igjen på trærne


Mounty


Elgelitjern


Når veien sluttet var det så tett tåke at det var helt greit å snu for å gå til bilen igjen.


Hadde ikke blitt samme stemningen i solskinn, men det hadde vært betydelig bedre utsikt.


Da hadde tåkedråpene fordampet.


Dette har nok veltet for endel år siden


Mosestein


Noen står fortsatt oppreist, til tross for at livet ebbet ut for mange år siden.


Nord


Tilbake til Øvre Kollsjø'n


Merkelig nok var det ingen av dem som badet.


Love is the voice under all silences, the hope which has no opposite in fear; the strength so strong mere force is feebleness: the truth more first than sun, more last than star...



2 kommentarer:

  1. Så vackra bilder i dimman! Ordet "tåka" är intressant. Undrar om vår kända fågelsjö Tåkern i Östergötland har samma betydelse: Dimsjön. Fint namn i så fall. Försökte googla på det men fick inte napp. Det närmaste svenska ordet är annars "tjocka" men det används bara på sjön.

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøv tåke isteden, da fikk jeg opp dimma ;)

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...