mandag 14. desember 2015

Holleia


Endelig helg og langtur!


Tiur på flukt


Eneste stedet med sol i helga var på toppen av Holleia, så da var det bare å ta beina fatt og klatre oppover. Med noen få kuldegrader så var det godt å være ute noen timer. 


Lady, Tessy og Mounty


Melisdryss over hele grana


Det var kommet litt snø siden sist vi var på Holleia, men i dag hadde jeg ikke med noen nisseluer.


Lady holder fin fart hele tiden, hun stortrives når hun får løpe på snøen. Snøen holdt ikke meg, men det var ikke så dyp så det var lett å gå.


Tessy er helt utslitt av all løpingen, så hun må avkjøle pelsen litt


Hæ, skal vi få videre allerede?


Betyr det at jeg må komme nå?


Kjekt med sånn sveis som ikke trenger så mye jobb før den ligger der den skal


Nå er det bare å vente på å få legge seg i senga til Merethe i kveld, der skal hun nok ligge i et par uker nå, før Merethe skal tilbake på skolen.


På veien fra Gulstøversetera og over til andre veien var mye av snøen fortsatt borte. Så godt de stedene som lå i sola og de som var på skyggesiden.


Regnet med at jeg hadde sett noen flere spor etter gaupa oppover mot Holleia, men det var ikke antydning til annet enn elg på toppen. 


Men ellers var det rikt fugleliv, jeg så to røyer og to tiurer. Problemet var at de ikke satt på de samme stedene som de pleier, så det ble bare et halvveis bilde denne gangen også. Det er bare å prøve igjen en annen gang. En gang må jeg jo få tatt et skikkelig bilde av en av dem i det minste.


Lady


2 kommentarer:

  1. Det ser så trevligt ut med snön i skogen även om den inte ligger kvar överallt... Kramis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid trivelig med snø om vinteren, men det ser dårlig ut for noen tur på ski i år...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...