fredag 27. mai 2016

Årets første badetur


Skal vi bade?


Siden det er tidlig i badesesongen så trengs det noen pustepauser der en når bunnen innimellom slagene. Men det er ikke lenge de har tid til å stå rolig, før det er nytt hopp fra land.


Anklen er ikke helt i 100 etter turen til Høgnipa, så noen lang tur på hundene ble det ikke i dag. Men en tur til elva ble det. Svømming er den beste trimmen som finne for gamle damer, så Malin var nesten like aktiv som de andre tre. Hun trenger absolutt badetrening så hun får myket opp igjen kroppen sin.


Etter at elva var ganske stor etter alt regnet, så lå det mange pinner langs elvekanten. Disse måtte testes om de fløyt eller søkk til bunns. 


Lady storkoser seg når hun får svømme og hente pinner samtidig. 


Særlig å hoppe rett ut i elva er knallgøy.


Tenkte jeg skulle prøvd å få slått plenen i løpet av helga, men det er spådd noen regn byger så en får se hva en rekker.


Siden Leif er hjemme i helga har vi ordnet endel praktiske ting. Varmekablene på badet sluttet å virke tidlig å vår, så nå er det på tide å hugge opp badegolvet og legge nye. Så i dag var vi på Flisekompaniet og plukket ut nye fliser. I løpet av neste uke er mye gjort. Pappa er ferdig med våronna og jeg har kastet skjulet så si fult av ved, så da må en jo ha noe annet å finne på.


I går handlet vi ny seng, da den gamle var nærmere 14 år fant vi ut. Madrassene er snudd både ene og andre veien opptil flere ganger, så nå er den rett og slett utliggi. Jeg tenkte jeg skulle ta en Ikea seng for regnet med at det var realt å kjøpe i nettbutikken og bare plukke opp på lageret. Men neida, så enkelt var det ikke. Jeg kunne ikke helt tro hva jeg fikk til på hjemmesiden, så jeg benyttet meg av denne chatte funksjonen på siden. Varene fra nettbutikken kom fra sentralt lager i Sverige og kunne plukkes opp på en terminal i Oslo etter en ukes tid. Jeg trodde at det da sto klart på Ikeas lager, men neida. Det gikk ikke ann å reservere en seng engang, så en var sikker på å få en seng. Dra på Ikea med henger en lørdag morgen eller fredag kveld uten å være sikker på å få seng. Nei da kan de ha sengene sine for meg.


Det endte med kampanjedager hos Skeidar, men vi må vente et par uker på senga. Nei de kunne jo ikke ha den på lager selv om de hadde kampanje. Så stort lager hadde dem ikke, men vi fikk en bra pris da.... Så gjenstår det å se når den dukker opp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...