søndag 5. juni 2016

Geocaching by night


Godt fornøyd etter dagens strabaser, nydusjet og vel plassert i sofaen til kvelds. Så tikket det jammen meg inn noen nye cacher i nærområdet. Jeg hadde misstanke til at det kom noen i løpet av helga, for Hilde hadde vært ute på sykkeltur. 


Fire nydelige skauvann ble blitt beriket med hver sin cache. Tvunderholdningen er stadig like elendig på lørdager som det har vært i årevis. Patran var heller ikke helt imot å bli med på en liten kjøretur i kveldinga. Første stopp var Rådalsbrua, da den cachen ikke var logget hadde jeg en god følelse på resten av uleggene også. Neste stopp ble Vælsvannet. Mange av cachene er et godt stykke innenfor bommer, både låste og åpne. Siden området ikke var nytt for meg, så ble det en nydelig kveldsopplevelse isteden.


Veien inn til Gåstjern er forholdsvis lang, men siden bommen sto oppe i kveld tok vi sjansen på å kjøre inn. Målet var å klare alle de nye cachene iløpet av samme dato, da nyttet det ikke å sykle de kilometrene. Nydelig med lange lyse sommernetter. 


Verre var det med den siste cachen på turen. Store Fiskelaustjern lå bak en låst bom og klokka nærmet seg 24 med stormskritt! Vi håpet den hadde like gode koordinater som resten av de vi hadde funnet, ellers sleit vi med tia. 


Siste bildet tatt og cachen logget klokka 23:59! Denne runden vil jeg nesten anbefale på kvelden, med en herlig solnedgang i horisonten. 

4 kommentarer:

  1. Fantastisk sommernatt! Denne må ha overgått det meste :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja disse bør du prøve deg på. Da må du ha netcom abonnement, for telenor er helt død der. Det beste er GPS.

      Slett
  2. Måste ha varit spännande att leta cacher så sent. Skickligt att hitta den sista på rätt sida av tolvslaget... Kramis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt den ikke var spøkelse, og gikk opp i røyk!

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...