tirsdag 14. juni 2016

Snart forlater de redet


Når det skal plukkes blomster i elva er det viktig å følge godt med så det bare er de fine som blir med hjem.


Ronja spiser like mye gras som ei ku, godt hun ikke er katt, for da hadde det vel kommet regn...


I ettermiddag fikk jeg min første levering av Markus Muhler for, så får vi se hvor godt fornøyd jeg blir. Ernæringsmessig skal det være et veldig bra for og da må man jo prøve. Når man har en nabo som selger det og en får det tilkjørt på døra. Da kan en ikke takke nei til å prøve...


Min første månedsavslutning helt på egenhånd gikk veldig greit. Sånn i det daglige så merker man ikke at folk egentlig har sluttet. Jeg hadde bange anelser når det var så mange som sa opp etter tur, men alt går seg til. Og ikke minst fungerer overraskende greit. Det er så rolig og god arbeidsro nå i forhold til tidligere. Rett og slett fredelig. Skjønner ikke helt all kavingen som hun har drevet med tidligere, det skjønte jeg ikke når hun gjorde det heller for å si det sånn.


I morgen er det fridag, men den må nok brukes til litt vasking i heimen. Tessy med løpetid og Lady som røyter noe helt vanvittig. Da er det greit å få tatt en skikkelig skuv på soverommet nå som jeg har hentet ny seng. Leif kommer hjem på torsdag, så da får den ligge flatpakket fram til da. Kunne sikkert fått den sammen aleine, men siden jeg hentet den med henger så kan han gjøre litt han også. Blir ikke noe studentferie å komme hjem her.


Ronja setter stor pris på avkjøling nå som det er så varmt. Synes nesten synd på de som bor i byen uten mulighet til avkjøling i både hytt og pine om dagen. Merethe hadde både gått ture med hundene og hatt dem i bassenget før jeg kom hjem fra jobb i dag. Det endte med at jeg la meg på sofaen på verandaen etter middag og jammen så sovnet jeg gitt. Jeg våknet ikke før sola hadde kommet rundt bjørka på tunet og jeg badet i solsteiken. Passe varm og svett.


En æra er over... løvetannens liv er kort.

* *

Nå går det fort til blåmeisungene forlater fuglekassa. Hver ettermiddag sitter jeg å titter på de iherdige små som gaper for å få først mat.


God natt og nyt sommernatten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...