fredag 12. august 2016

Kundeservice til besvær


Nå skal jeg ikke på jobb før på torsdag, så jeg regner med at jeg får 20 varmegrader eller mer, sol fra skyfri himmel og bare kos ei snau uke.


Men med 4-5 grader om natta så blir det vel kanskje en varm høstfølelse isteden for sommerfølelse.


Kanskje jeg rekker å klippe plenen før jeg skal på jobb igjen. Det er jo et håp på opphold en hel dag, ellers så får jeg klippe den til våren kanskje...


Nei da, Ronja løper ikke på plenen, men det er neimen ikke langt unna.


Ikke fikk jeg igjen vaskemaskinen min fra service i dag heller, jeg hadde ikke hørt noe fra dem så jeg gikk ut fra at alt var i orden da så jeg fikk den igjen. Men nei da. Så da er det vel bare å ringe igjen på mandag for å høre hvor landet ligger. Jeg trodde det hadde vært enklere å få igjen vaskemaskinen enn det var å få levert den som garanti sak.


Jeg har vel kanskje ikke nevnt denne vaskemaskinen noe særlig tidligere. Men det startet forrige torsdag med at vaskemaskinen aldri ble ferdig. Jeg prøvde å tvangsstoppe den, sette på nytt vaskeprogram for å få den til å tømme seg så jeg kunne få opp døra. Men neida, uansett hva jeg prøvde på så ville ikke maskinen noen verdensting. Elkjøp bruker Aspelien elektroverksted, de har servicerunde til Sokna fredager, så det hastet litt med å få ting i orden så jeg kunne få besøk dagen etter.


Selv om jeg har en skuff med alle kvitteringer, men ikke snakk om om jeg kunne finne vaskemaskinkvitteringen. Godt disse firmaene har chat og online skjemaer på hjemmesidene sine. Ikke er det så halvgal åpningstid på dem heller. Joda, elkjøp hadde kopi av kvitteringen min, men for å være sikker på at jeg var meg så holdt det ikke at jeg sa hvilket merke og type vaskemaskinen min var. Når hadde jeg kjøpt den? Eh cirka fem år siden, det var derfor jeg skulle sjekke kvitteringen da, om det var en garantisak eller ei. Hvor mye hadde jeg gitt for den da? Hallo om jeg ikke husker årstallet jeg kjøpte maskinen hvordan i all verden skal jeg huske på krone og øre hvor mye jeg hadde gitt for den?


Jeg har vel en tendens til å bli mindre høflig jo mer dumt ting blir og jo lenger ting tar. Så jeg spurte om jeg hadde handlet fryktelig mange vaskemaskiner for ca 5 år siden av Hotpoint Ariston? Nei det hadde jeg ikke, og siden jeg er en registrert kunde med en handleliste hos Elkjøp som er flere meter så kunne de vel bare sende kopi av kvitteringen til den mailadressen som var registrert på mitt navn? 


 Første hinder overvunnet,det viste seg å være 4 år og noen måneder siden jeg hadde kjøpt den maskinen. Så var det inn på siden til Aspelien for å legge inn en serviceordre for maskinen dagen etter. Der måtte jeg fylle inn masse nummer som sto på maskinen og navn, adresse osv. SMS i retur på at de skulle ta kontakt med meg for å avtale servicetidspunkt.  Kjekt tenkte jeg, dette gikk jo skikkelig greit. Men hva er det med ting som er for godt til å bli sant? Jo det er jo akkurat det det er.


Tidlig fredag morgen fikk jeg SMS fra Aspelien elektroverksted om å ringe Hotpoint direkte om det var en garantisak. Ja vel, jeg ringte nummeret som var oppgitt og treffer på en sånn skikkelig kundesenterperson som ikke klarer å tenke selv, men kun følger et skjema punkt for punkt nedover, Igjen måtte jeg si navn,adresse og telefonnummer, Så må jeg oppgi produksjonsnummer og ett eller annet annet nummer. De sendte jeg jo inn med serviceordren på onlineskjema i går kveld, sa jeg. Nei det hadde ikke Aspelien sendt videre til dem, men de hadde åpent til kl 17 så jeg kunne bare ringe tilbake når jeg hadde kikket på min vaskemaskin. De sto på klistremerket... Ja bjeffet jeg jeg veit jo hvor klistremerke er for jeg har jo sendt inn nummerene i går. NÅ er jeg på jobb og her er det ingen vaskemaskin! 


Ny telefon, denne gang til Aspelien for å få nummerene jeg hadde skrevet på online skjemaet dagen før. De kunne nemlig ikke sette igang noen service uten å få servicenummer fra Hotpoint. Så ringe tilbake til Hotpoint kundeservice, for å finne ut at det ene nummeret var et annet nummer enn det han skulle ha. Da jeg la på for å ringe mamma om hun kunne gå og kikke på vaskemaskinen min for det siste nummeret. Da jeg igjen ringte tilbake til Hotpoint kundeservice etter å ha trykket meg gjennom hele menyen av valg, så ble bare telefonen helt stille. Etter tredje forsøk så fikk jeg en følelse av dette ikke var som det skulle. Jeg tok jobbtelefonen min og fikk svar umiddelbart. Kundeservice på Hotpoint hadde blokkert mobilnummeret mitt!!! Litt av en kundeservice, jeg hadde ikke vært sint engang, bare lettere irritert på at det gikk ann å bli så firkantet. Jeg hadde jo kvitteringen fra Elkjøp med GARANTINUMMER spesifisert under produktet. Men dette nummeret gjaldt bare mot Elkøp, og de har ingen service, men benytter seg kun av Aspelien elektroservice, som ikke vil gi service før jeg har fått kontakt med Hotpoint kundeservice som har blokkert telefonnummeret mitt. Ja da kan en jo lure på hva dette garantinummeret er vert som en får når en kjøper varen.


Ny telefon til Aspelien for å høre om de hadde fått noe ordre om å reparere min maskin. Ja det hadde de, men det var ikke sikkert de rakk å komme innom for de hadde så mye. Om de ikke kom i dag så gikk det jo en hel uke, siden de bare har kjøring en gang i uka! Kan ikke reparatøren bar stikke innom og se om han får åpnet døra så jeg får ut klærne mine i det minste. Skulle de ligge der en uke så var det ikke mye klær å henge på snora tenker jeg. Ved lunsjtider ringte reparatøren meg for å høre hva som var galt med maskinen??? Hvorfor har de online skjemaer, hvorfor må jeg ringe fabrikkens kundeservice, verkstedet  dersom ingen klarer å trøkke tor seg hva som er galt med vaskemaskinen til den som faktisk skal reparere denne maskinen??? Erre mulig???


Han tok med seg maskinen fordi hele elektronikken måtte byttes, det var visst vanlig på den maskinen. Det kunne jo første ledd opplyst meg om. Mamma hadde forstått at jeg skulle få igjen maskinen i dag.Jeg trodde også det i og med at jeg ikke hadde hørt noe om hverken det ene eller det andre. 


Om jeg må kjøpe meg ny maskin så skal iallefall ikke det en Hotpoint produkt. 


Da vi gikk opp igjen fra elva i går så haltet Malin på frambeinet. Spørs om hun har tråkket på ett eller annet, får se det ann til over helga for jeg kan ikke se noe på den.


Så om det skal bli noe tur i ferien, så blir det bare dagsturer iallefall.


Følg med videre så får du høre hvordan det går. 

2 kommentarer:

  1. Ibland känner man att man lever. Speciellt när man måste tala med idioter i telefon. Hoppas du fick ut kläderna innan han tog med sig maskinen... Kramis!

    SvarSlett
  2. Herre min je, du måste vara helt slut efter den tvättmaskinspärsen! Och än har du inte ens fått den tillbaks... Det allra värsta var förstås att de blockerade din telefon!!! ???? Hur tänkte man där???

    Hoppas som Ludde att han fick ut kläderna innan han tog med sig maskinen!
    Hoppas också att Malin redan är bättre i foten/benet.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...