søndag 11. desember 2016

3.søndag i advent


Ny adventshelg er over og nest siste uka før juleferien starter i morgen. I dag ble det hengt opp litt julegardiner på kjøkkenet og funnet fram noen nisser. 


Dagen startet med litt småregn, men mot ettermiddagen kom det et lite lag med snø som festet seg på all isen. Håper det holder seg sånn, kan godt komme en meter snø for min del.


Tipper hundene blir rimelig fornøyde også om det blir litt snø. Hundene fikk en god runde skauleis i dag, må passe på før all snøen kommer! Kuldegradene kommer i alle fall, men nedbøren ser ut til å vente på seg, iallefall på yr.no. Men de kan jo ta feil.


Når en er på tur i skauen så er det veldig vått alle steder. Mounty synes ikke noe om å bli våt på beina nå om vinteren, så han hopper fra stein til stein som jeg gjør.


Det var to nøtteskriker som holdt følge med oss en god stund, føy mellom trærne og tjatret til hverandre. Mounty skjønte ikke helt hvorfor de ikke kunne vente bittelitt så han fikk sjekket dem.


Lady ønsker dere alle en flott uke!


2 kommentarer:

  1. Hemmamammafru.bloggplatsen.se12. desember 2016 kl. 01:22

    Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
    Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m

    Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

    Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.

    Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

    Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

    Jag prata om min stora passion och det jag älskar att göra i livet är: hundar, hästar (rider), åka utför och på längden, seglar, vandra, fjället, dragträning, promenader, träning, sticka, vänner, grillar, äventyr m.m

    Söker nya seriösa vänner att lära känna.

    Min bloggadress:


    http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

    SvarSlett
  2. Vi får hoppas att ni får lite mera snö till jul. Hussen är så glad att vi fått några centimeter så han inte behöver torka mina tassar när vi kommer in. "Lite vatten skadar ju inte"... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...