lørdag 10. desember 2016

Husmorgenet slo til


Blåmeisen og kjøttmeisen kjemper om den samme maten.


Når man våkner til regnvær i desember så må man finne på noe inne. Og inne er det ikke veldig mye å gjøre annet enn det som er husmorrelatert. Særlig når man har ignorert slike husmorsaker den siste tiden. Så i dag ble det vasking av golv, støvtørking, vinduspussing, skifte på senga,vaske sengetøy og gardinvasking. Så må man ha litt mat og hunder som må ha tur, så da gikk jammen meg denne dagen også.


I går kjøpte jeg med meg en sekk med solsikkefrø, så nå holder det en god stund til. Spørs nok om jeg må ha en sekk til før vinteren er over, iallefall etter kalenderen. 


Gleder meg utrolig mye til jeg får et raskere kamera, blir mange grå ubestemmelige flekker på alt for mange bilder om dagen.


Nå må jeg nøye meg med å ta bilder mens de sitter i ro.


Staselige fugler da disse hakkespettene. Her er det stort sett bare flaggspetten som holder hus.


Full kø for å få den maten de helst foretrekker.


Peanøtter for fugler er en vinner for kjøttmeisen.


Når jeg fyller opp fuglehuset så kan jeg nesten gå helt inntil før de flyr bort til nærmeste kjærr.


Julebordsesong for disse også?


1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...