mandag 12. desember 2016

Julepyntet hus


I går kveld ble det julepynting av huset. Trivelig med noen smånisser rundt og ikke minst at nissene har flyttet inn i veggen igjen. Dette var noe julepynt jeg kom over i fjor. De finnes som du ser i utallige varianter på nettet.


Jeg har to av variantene, jeg har ikke plass til flere på hylla i trappa. I og med at jeg har sånne firbeinte venner, så egner det seg ikke å ha dørene montert på gulvlistene som de egentlig skal. Tviler på at de hadde fått stått særlig urørt da.


Når man skal henge opp nye julegardiner er et godt å ha hjelp til både finne dem fram fra skapet og resten som trengs å gjøres før alt er klart.


Ronja trenger ikke å bli bedt to ganger for å få hjelpe til når jeg setter igang med noe.


Nydelige jenta mi det.


Så når strykjernet og strykebrettet blir funnet fram er hun klar. Har ikke helt tålmodigheten til å vente til strykjernet blir varmt nok.


"Kom igjen da mamsen, nå kan vi vel starte?"


Ikke så enkelt å få gardinene inn på stanga, iallefall ikke å få hengt opp gardinene på krokene.


Oppdrag utført og jul i heimen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...