lørdag 21. januar 2017

Hverdag eller helg?


Nydelig vær med en gradestokk som slett ikke var avskrekkende i dag så ble det en tur med hundene etter litt husarbeide var unnagjort. Husmorgenet har ikke vært så intakt i det siste så det var på tide, for å si det sånn. På onsdag har jeg planer, så da blir det slett ingen vasking. Så da var det bare å sette igang i dag. Jeg må si jeg gleder meg til sola krabber oppover denne siden av dalen også. Den kommer nærmere og nærmere dag for dag, men det går ennå noen uker før jeg har den inn mine vinduer. 


Det er ikke bare jeg som er godt fornøyd med sofakjøpet. Ronja storkoser seg også, ja ikke bare henne, de andre ligger rett ut etter tur de også. Om det er hverdag eller helg så er sofakos standard hver kveld her. De skal alle ha sin tur på fanget og ligge på ryggen og snorke. Hvor lenge de ligger varierer litt, men det virker som det blir litt i varmeste laget og ligge på fanget isteden for å ligge alene. Enten i sofaen eller i fanget, så ender de opp på golvet til slutt.


Med tanke på ukas besøk på verksted for bilen, så er kamera drømmen ennå lenger unna. Spørs om det ikke blir noe kamera før jeg får feriepengene. Det startet med at jeg skulle ha vanlig service på bilen. Bytte filtre og olje og annet som trengs skiftes med jevne mellomrom. Men når en plukker litt på ting så blir det fort mer som skal gjøres. Jeg har jo hørt at det har vært litt smålåting og bråking i bilen, men det er jo tross alt ingen ny bil da. 10 år gammel og har tuslet 250 000 så da må en vel regne med bittelitt småplukk til tider. 


Så etter servicen på mandag ble det ny time på fredag for å fikse bilen. Akkurat styring og bremser er en liten finesse som er lurt at virker som en forventer til enhver tid. Nå har jeg ny bærekule, lenkearm, bremseskiver bak og bremseklosser, og slett ikke mye penger å kjøpe kamera for. Men på prisjakt så er prisen helt stabil fortsatt, så da satser jeg på sommersalg i en fotobutikk...


Når Merethe var hjemme sist helg fikk jeg et kort av henne. Hun fikk mange ark og annet stæsh til jul, samt en maskin til å skjære ut forskjellig, så nå er det kortproduksjon på høyt nivå på Gjelleråsen. Bare fantasien setter en stopper på hva som kan lages nå. Bare å glede seg til en har bursdag!


Med temperaturer som går opp og ned så ofte som nå så har det dannet seg skikkelig isrose på bilen som ikke står i garasjen. Helt utrolig at ting kan bli så nydelig helt av seg selv.


Til og med panseret hadde fått isroser, men de var ikke så store og var ikke fult så fine som de på frontruta. 

1 kommentar:

  1. Vilken otur att bilen tog alla pengarna då! Vi får hoppas på att det blir extrapris på kameran i sommar istället. Jag tror att det där kortet med hundhåren skulle passa bäst här hemma... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...