onsdag 8. februar 2017

Solglimt på kjøkkenet


På formiddagen ble det en bytur med Ronja og Mounty, stoppet og plukket med meg tre cacher som var lagt ut på Tolpinrud. Cacher på byggefelt er ikke så morsomt, for det var barnehage med levering på morgenen og resten av byggefeltet var på tur med hundene sine. Da ble det brått veldig folksomt når en skulle plukke fram små bokser fra det skjulte.


Jeg plasserte ut bonuscachen igjen, så får jeg se om jeg får publisert den nå. Har ikke tenkt å se om alle gode ting er tre. Jeg er fornøyd med andre gangen jeg. Sjekket mailen min i sta, men ennå ikke fått hverken publisering eller noen tilbakemelding. Så da er det bare å krysse fingrene.


Da vi kom hjem skein jammen meg sola her også. Og for første gang i år så hadde jeg sol inn på kjøkkenet. Da var det bare å ta ned julegardinene, de har jeg nemlig ikke tenkt å få solbleika i og med at jeg ikke har sol midt på vinteren. Nå er de nede og jammen er de vasket allerede, men nye har jeg ikke hengt opp for stryking fristet ikke når jeg hadde vasket golv og skiftet på sengene.


Programmet til NKK Bø ligger ute, kanskje jeg skulle ta meg en liten titt der om jeg ikke har noe annet fore den søndagen. Bare for å titte litt liksom. Da trenger en jo ikke være der med engang det starter engang når en ikke skal stille selv. Så kan jeg jo fordrive tiden litt med caching og sanke noen nye kommuner i samme slengen.


Fant noen upubliserte bilder i dag fra ei helg før snøen kom. Det er jo for galt at en ikke skal vise dem fram bare fordi det er mer snø nå enn da. Den store kulda uteble i dag, en 7-8 kalde er helt greit. Da er det kos å komme inn igjen etter noen timer ute, sette seg ned i sofaen om kvelden og nyte varmen fra vedovnen.


Bekken er helt frosset og det er forholdsvis glatt å forsere opp bakken der stien går. Men Ronja legger inn lavgiret og bare jumper til. Da er det bare å håpe at en får skikkelig tak på andre siden når en lander. Så friskt mot har ikke jeg. Der er det på med brodder og gå veldig forsiktig. Aller helst med en buske eller to å holde seg i. Har ikke tid til noen uhell fortiden nei.


Februar er full av dager å feire, både morsdag, bursdager og valentine dag. Den siste merker nok ikke jeg noe til. Det har jeg ikke gjort de tidligere årene så det skulle være rart om han plutselig glimtet til å år.


Nyt snøen og resten av uka, nå er det ikke lenge før det er helg!

1 kommentar:

  1. Duktigt av Ronja att kunna hoppa så bra med sina korta ben... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...