søndag 12. februar 2017

Winter Wonder Land


Å ska'n finna på i dag da?


Skal ikke ønske noen god søndag morgen, for nå er det laaaangt på dag. En litt lat start på dagen med pc og klesvask, før det bar ut på ski i dag også. Skal ikke legge skjul på at når hundene fant ut at jeg skulle ut på ski, så stilte de opp med full energisekk som formelig rant over av iver. 


Det er ikke knall blå himmel her i dag heller, men det har vært litt mer sol enn det var i går i det minste. Mounty og Ronja fikk et par runder aleine i dag, før Ronja ble byttet ut med Tessy og Lady. Ronja kunne fint klart mange runder til, men siden hun og Lady ikke går over ens i det hele tatt så må de stå over en bit begge to. Lady har i overkant nok energi så hun får noen flere runder enn Ronja.


I går var jeg ganske effektiv på kvelden. Siden jeg hadde tatt ned julegardinene på kjøkkenet så var det på tide å få hengt opp noen nye. Henge opp nye gardiner innebærer stryking av gardiner, Det er ikke noe jeg foretrekker, men hadde jeg ikke gjort det i går kveld så hadde det ratt blitt en uke til uten gardiner på kjøkkenet. Vet det er endel som ikke har gardiner eller har sånne liftgardiner. Men det er ikke mye pent da. Mye mer hjemmekoselig med gardiner i vinduene.


Lady liker fortsatt å snødøype seg selv og løpe i alt hun orker i løssnøen. Gamle dama gir de andre skikkelig konkurranse i sporet kan du si.


Trenger ikke ta meg en tur på fjellet jeg for å kose meg på ski.


Førstemann ned bakken!


For min del så går det mer enn fort nok utenfor løypa i nedoverbakkene. Jeg er ikke noen stor fan av fart på ski.


Etter vel en times tid så var det på tide å samle troppene og begi seg inn igjen. Godt å få av seg småvåte svette klær, kunne ta seg en dusj og spise litt rester fra gårsdagens middag.


Så er det bare å håpe at mildværet som er spådd ikke kommer så skiløypa holder seg lenge ennå. Kjenner jeg gleder meg bitte litt til jeg har en flokk som går sammen igjen og ikke behøver to turer når det er noe som en heller kunne tatt en lang tur isteden. Siden Lady blir 9 år i juni så er det nok ikke så mange årene til det er en flokk.


Litt kos må man ha etter endt skitur.


Når en får kos, da tropper raskt resten av flokken opp også.


I kveld blir det klo og poteklipp så vi slipper isklumper i potene på neste skitur.


Pappa tester også løypene han har kjørt opp med traktoren. Sprek pensjonist som ofte er med hundene på lufteturer om kveldene.

1 kommentar:

  1. Det skulle nog bli svårt att få ut min husse med såna där skidor på fötterna - fast det gör inte så mycket för nu är snön nästan borta... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...