tirsdag 11. april 2017

Sjekker vårens tilstand


Nå som det snart har tørket opp er det på tide å bade og klippe Ronja igjen. Tenkte jeg skulle vente til etter påske så hun ikke ble seig i pelsen med ene eneste gang igjen. En sårt trengt klipp blir det også. Hun har bursdag i slutten av april,så jeg får shinne henne opp til det. Tenk at hun er fem år allerede, utrolig hvor raskt tiden går.


Når våren kommer så kommer også alt gammelt gras til syne og Ronja blir som en sau.


Dette er ikke årets første sommerfugl, men det er den første jeg har klart å ta bilde av. En svartflekksmyger så vidt jeg klarte å finne ut. Nå er ikke sommerfugler mitt største bevandrede område, men det er veldig fascinerende dyr om man er så heldig å kunne smyge seg på nært hold for å få tatt bilder.


All snø og is har forsvunnet og det er en overkommelig mengde vann i bekken. Da er det bare å liste seg over på de største steinene i midten.


Mounty sjekket vannkvaliteten og det var ikke noe å klage på den visstnok. Jeg ventet til jeg kom hjem for å drikke. Selv om det bekkevannet trolig hadde vært helt drikkbart.


Om en knekker litt så skal en ikke gi opp. 


Mounty var sjeleglad da han fant en enslig liten snøflekk. 


Vel nede igjen holdt pappa på med vinterveden til neste år, da vet hundene at det vanker både kos og klapp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...