torsdag 15. juni 2017

Snart flyvedyktige


Snart er de små blåmeisungene flyvedyktige og det ser ut til at de snart skal forlate fuglekassa.

* *

Begge foreldrene er veldig opptatt med å tilfredsstille sine små fjærballer.


Hakkespetten ødelegger virkelig det meste den er i nærheten av.


Da er det jo egentlig greit at den har litt mat å ta av. Peanøtter er den helt vill etter og skal aller helst ha de med seg hele ut av nettingen.


Så godt å få klødd seg litt


Det er utrolig få svaler som har kommet tilbake fra sydligere strøk i sommer. Ja sommer er det etter kalenderen i alle fall. Men til tross for midt i juni og en arbeidsdag igjen før ferie... så har jeg ikke akkurat sommerfølelsen. Kanskje den kommer når jeg er i gang med ferien?


Humlene er også ivrige pollensamlere.


Disse kan ikke jeg skryte på meg å ha i hagen, men disse dumpet jeg innom på vei hjem fra Merethe på onsdag,


Jeg hadde trodd det hadde vært flere frø som spiret nå på våren og forsommeren, men det betyr jo bare at fuglene er flinke til å spise opp det jeg forer de med,


Jammen er det mange små mager som har blitt mette de siste årene. Jeg trives bedre med fugler ute enn å ha dem inne. Ute så slipper en mye reinhold, det er barre å passe på at de har mat gjennom døgnet.


Nå er det lenge siden jeg har sett noe til dompapparet, spørs om ungene har forlatt redet og de har dratt til skogs.


Noen sitter pent og venter på tur, mens andre liker best å spise i en eneste stor mølje,


Ronja ser fram til helg!

1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...