onsdag 26. juli 2017

1000kunstner'n


Nå har Mounty skjønt hvordan han kommer seg ut av hundegården. I går kom han byksende når jeg var i bassenget med Lady og Tessy. I dag hoppet han ut når jeg satt på verandaen. Han trodde han skulle klare å komme seg inn til jentene om han var på utsiden isteden for på andre siden av gjerdet av hundegården.


Har han først startet med å klatre over så er det jo ingen grunn til å stoppe med det. Alle skjønner at friheten lokker når man har valget. Så da blir det vel løpestreng inne i hundegården på han da.... Eller kanskje han må gå med heller som hestene har.


Lurer på hvordan han skal bli når han blir gammel jeg, for jo eldre han blir desto mer oppfinnsom blir han.


Ronja har ikke så store problemene med å få med seg to tennisballer.


Jeg tror ikke hun får med seg tre...


I går kveld kom det en oppfriskende regnskur, så i dag er det reint småkjørlig. Det er liksom ikke noe mellomting, enten så er det så varmt at en ikke orker noe, eller så er det så kaldt at det ikke frister å finne på noe.


Hailey er med på morgenrutinene med å fylle opp alle vannskåler med reint vann og rette ut tepper i hundegården som særlig Mounty graver til en stor haug. I dag så var Tessy og Lady allerede satt ut etter frokosten sin. Må jo ha oversikt på dem i tilfelle det skulle komme noen fremmedkarer rekende. 


Jeg løftet inn Hailey så hun kunne få sjekke ut hvor hun skal være når jeg er på jobb når hun blir stor. Full runde rundt i hundegården og vesle haletippen gikk som en propell. Lady og Tessy satt på andre siden av gjerdet og fulgte med. Etter en stund oppdaget Hailey at det var noen som satt å så på henne. Da var det strake veien mot gjerdet og innyndet seg for å bli rundsnust. 


Jeg tok henne med meg ut igjen før vi gikk på verandaen så jeg skulle få meg litt frokost også.


Resten av dagen er vært i skikkelig feriemodus, så den er så si i sin helhet tilbragt på verandaen. Kun avbrutt av små tissepauser og litt aktivisering når det klødde litt i overkant i hjørnetennene.


Når vi hadde spist middag både to og firbeinte så tenkte jeg at det kunne bli bra med en fotoshoot blant blomster. Men det var langt enklere tenkt enn gjort. For den firbeinte hvite faren var helt oppladet. Til de grader overoppladet vil jeg heller si. Så det ble endel virvelvind bilder med små glimt av rødkløver og prestekrager innimellom.


Så sånne pene pyntlige bilder som alle ser helt som de skal ut... det må nok bli en annen dag gitt.


Merethe tok med Tessy og Lady for å bade litt i dag, de har godt av å strekke litt på beina. Nå er Lady over det verste, så et par dager til så er Tessy ferdig også. Da blir livet sitt vante gjenge igjen og når jeg skal ha den siste ferieuka mi, så blir det nok turer igjen.


Faretruende nært et mageplask


"Bomba"


Svarte hunder i motlys er ikke like enkelt å få bra


Man er nesten like våt som dem innen en er på vei hjem etter en badeseanse med dem.


De er jo så ivrige med å avlevere ballen så den blir kastet på nytt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...