lørdag 19. august 2017

Den hvite fare på "bytur"


De viktigste ukene i valpens liv er de 8 den har hos oppdretter, og de første 8 ukene du har den etter at du har hentet den. Det er da grunnlaget legges for hele resten av hundens liv. Hailey har en lærings og inntroduksjonskurve som er rimelig bratt. Hun tar alt på strak labb. Dette var noe nytt, dette må sjekkes ut!


Jeg liker at jeg bare kan ta med meg min hun på tur i skauen, byen, utstilling, eller andre arrangementer uten at den tilter og blir helt krakilsk. Da er det viktig at jeg gir valpen et skikkelig grunnlag for videre utvikling. Ikke for mye om gangen, men stadig noe nytt den ikke har opplevd tidligere.


Egentlig hadde jeg tenkt meg til Hønefoss med henne, men så viste det seg at det er Ringeriksmaraton i helga, så da er det overkaotisk der. Så ble det en handletur på Sokna isteden. Forholdsvis mye trafikk gjennom sentrum i og med at riksveien til Bergen går der. Biler er helt greit på avstand. Kommer de for nære så passer hun seg. Løper ikke vekk i skrekk, men flytter seg på passelig avstand. Det eneste er trailere, de er litt i overkant skumle, så da er det litt mer fart i andre retningen.


Disse to er ofte å se i Soknasentrum. Noen ganger løper daksen ved siden av, men for det meste sitter den på når de kjører rundt.


Vi parkerte på Kiwi og gikk over veien, rundt Kafeen og tilbake til bilen. Sliten nok liten frøken som ventet i bilen til jeg fikk handlet litt lørdagskos.


Hadde det vært opp til Hailey så hadde vi hatt en runde inne på Rustad Kafe også, men der er det ikke lov å ha med hund inn.


Det var litt for tidig på dagen at det store middagsruchet hadde startet, så det var ikke så mange bilene på parkeringen.


På Kiwi derimot var det full parkering.


Før vi dro hjem satte vi oss ned for å sjekke ut livet på bygda.


Bilene ble nøye studert en etter en ettersom de kjørte forbi.


Rånera på bensinstasjonen fikk også oppmerksomhet. Apropos bensinstasjon så må jeg nesten ta med en litt morsomhet jeg kom over på nettet i formiddag. 

Min plan for livet:
-Bytte navn til Ben
-Starte bensinstasjon
-Kalle den for Ben Sin Stasjon

Tørr nok humor, men det som var gøy var han som hadde kommentert under: 
- Og den må være på på Manglerud.. så når telefonen ringer, svarer du: Mangleru' bensin!!


I bilen hjem sovnet hun.

1 kommentar:

  1. Det är klart att man blir trött efter så mycket nytt att upptäcka... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...