onsdag 2. august 2017

Høsten nærmer seg


Når noen sier noe så begynner en å legge merke til ting selv også. Et par blogger har hevdet at høsten nærmer seg. Høsten? Det er da bare august! August er sommermåned, den siste av tre, men helt klart en sommermåned. Det begynner å bli mørkt før jeg legger meg om kvelden, og det er ikke sol høyt på himmelen når jeg står opp heller... så da er det vel høst snart da?


Soppen popper opp og skauens bær begynner å bli spislige. 


Vi har gjort det til en vane med en liten tusletur i skauen når det nærmer seg å gå til ro for kvelden før kveldsmaten skal fortæres. Så litt småsliten, god og mett, da er det bare kos. 


Til tross for at jeg hadde fri fra jobben i dag så ble det en Hønefoss tur. Jeg tok med meg Ronja og Mounty sammen med Hailey og en haug med tomflasker fra kjelleren. Hele baksetet ble fult av flasker i og med at Ronja og Mounty satt bak og Hailey foran. Bil er en kjekk ting å trene litt venting og alene tid i. 


Hun blir sikkert like glad i å kjøre bil som de andre, det skjer jo stort sett noe spennende når en går ut av bilen. Det er en ting de lærer veldig raskt. Nye ting er stort sett spennende ting. Når vi først var i byen dro jeg innom dyrlegen for å bestille time til 12 ukers vaksinen. Jeg kunne ringt, men tenkte det var greit for Hailey å sjekke nytt territorier samtidig som hun kunne bli veid. Jammen stoppet ikke vekta før den kom til 7,6 kilo.


Da var det godt å kunne ta en skikkelig dubb når vi kom hjem igjen. I går hadde Patran besøk av to venninner, den ene skulle ligge over til i dag. Hailey fikk endel oppmerksomhet da og storkoste seg til hun sovnet.


I ettermiddag ble det kloklipp på hele bunshen. Hailey var ikke helt enig, men det gjelder å ikke gi seg. Har de først fått slippe unna, så tar det lenger tid neste gang. Alle klør klippet og det ble kos og tur i skauen. 


Det er stort sett slitne hunder her om kvelden, godt fornøyd etter dagens begivenheter.


God natt, velkommen tilbake i morgen for nye utfordringer og oppdateringer i en liten hvit virvelvind sitt liv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...