søndag 6. august 2017

Virvelvind eller tornado?


I natt hadde det bøttet ned 25 mm regn og det fortsatte å småregne hele formiddagen. Må si det var litt lettelse når det ble litt opphold utover ettermiddagen så vi kunne ta oss en forholdsvis tørr tur.


Hverdagen med denne virvelvinden her er i alle fall ikke noe jeg angrer på. Hun er utrolig flott, med en helt utrolig personlighet. Kan nesten ikke vente til hun blir stor nok til forskjellige aktiviteter, men grunnlaget legges nå når hun er liten. Det gjelder å skynde seg langsomt med disse små.


Hun sover ikke så mye om dagen lenger, så i morgen skal hun være hjemme med Patran når jeg er på jobb. Jeg kan ikke satse på at det er overskyet når jeg har sjekktime hos hudlegen på sykehuset midt på dagen. Så hun kan ikke være i bilen, hun kan ikke være igjen på jobb alene og hun kan ikke være med inn på sykehuset. Så da er det ikke så fryktelig mange valgene jeg står igjen med. Nå er det to år siden føflekk kreften så nå skal jeg ikke så hyppig til kontroll lenger. Det skal bli godt, da er ikke det noe som henger over meg til en hver tid lenger.


En liten tur på jobb på tirsdag også, så har jeg den siste ferieuka mi for denne sommeren. Uka som jeg pleier å ha på høsten for å gå i fjellet skal jeg avvente for å se hvordan ankelen blir når skruene og plata er fjernet. Jeg har søkt noen jobber den siste tiden, så jeg håper 2018 virkelig blir et år med forandringer.


For 2017 hadde jeg ikke noen nyttårsforsetter, ingen planer og ingen store ting og strekke meg etter... og se hvordan dette året ble... SÅ for 2018 skal planene være klare, forsettene være klare og ikke minst årets mål være fastsatt. 


Naturlig nok så vil nok de fleste hundemålene dreie seg om Hailey, men de fire andre må jo brukes de også. Her har alle et fullverdig hundeliv, hele livet sitt.


Skogensgull begynner så smått å vise seg. En ukes tid eller så med litt varme nå så er det helt gule sletter noen steder.


Fingersopp eller korallsopp eller hva det nå er er det også mye av, men den vet jeg ikke om er spiselig.


Maurene har en aktiv arbeidsdag nå som sola stakk fram gjennom skydekket.


Sommerfuglene satt til tørk i sola som varmet litt.


Ha en fortreffelig ny arbeidsuke, min blir bare to dager!


1 kommentar:

  1. Så många fina bilder, så många lika fina ord att läsa. :)
    Har varit så dålig på att kommentera, men nu har jag läst ikapp. En sån härlig liten virvelvind som hundfamiljen utökats med. Ska bli så skoj och intressant att följa hennes vidare öden. :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...