lørdag 25. november 2017

Pur renhet


Dagen i dag har vært en dag i reinhetens navn. Ikke bare litt av dagen, men hele dagen. Hailey har ikke helt skjønt vitsen med å sove litt i helgene. Så hun bare må ut å tisse ved halv sju tiden, så holder hun fred til litt over åtte. Men da må en opp altså. Tenk på alt som er ugjort allerede, dagen er mange timer gammel alt. 


Siden jeg ikke var på noe svart handel i går, måtte jeg til Hønefoss og ha brød i det minste. Siden jeg allerede var tidlig oppe, ble handling første punkt på lista. Siden resten var hjemme så satte jeg på en vaskemaskin med klær før jeg dro. Da ville den være nesten ferdig når jeg kom hjem igjen. 


Hailey, Ronja og Mounty fikk en runde om hengebrua når jeg hadde vasket gulvene og satt på en vaskemaskin til. Tilbake tok jeg en dusj og fant ut at jeg skulle begynne på middagen. Det ble en miks som Patran fant på nettet for et par uker siden. Den var knallgod, så jeg laget den igjen i dag da noen av ingrediensene som ble handlet inn sist måtte brukes opp. Sånne ting som en putter i en form i ovnen og steiker med ost på, er stort sett gode. Nesten som pizza, det er stort sett godt det også.


Fuglene fikk fylt opp matlageret sitt og jeg tenkte jeg skulle sette meg ned for å ta det rolig resten av dagen. Men merket at jeg ble ganske seig på hendene av å kose med hundene, da er det virkelig på tide med et såpebad av hele gjengen. All snøen regnet ikke bort, så da holder de seg kanskje litt reinere en stund framover.


Flatene ble vasket nede, for da kan de ligge ved vedovnen og tørke og jeg slipper å ha det så vått oppe siden jeg hadde vasket i dag. Gjør slikt i gal rekkefølge stadig vekk, for badet må jo vaskes når en er ferdig med å bade hunder. Hailey og Ronja ble badet oppe i badekaret, da de ikke står så rolig i dusjen som de andre. Egentlig trengte jeg en ny dusj når jeg hadde badet hundene også, men det ble joggebukse og genser isteden. 


I morgen skal det snøregne litt igjen, så om det snør skal jeg ta julenissebilder med hundene. Om det regner så skal jeg sitte plantet i sofaen og se på tv hele dagen. Med andre ord i morgen er det ikke mange planer... ha en god helg uansett vær. Men en tur med hundene blir det uansett, de ligger ikke rolig en hel dag fra morgen til kveld. Det er vel derfor jeg har hund også, så jeg skal komme meg ut uansett vær. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...