onsdag 27. desember 2017

Romjulskos


7 dager med sort/hvit bilde av livet, ingen forklaring. Utfordre en hver dag. Tror vel de fleste har vært innom diverse utfordringer på Facebook både en og to ganger. Så er det kjæledyr, hverdagsliv og nå svart hvitt. Det er litt gøy med slike utfordringer, men det er vel ikke så mange igjen å utfordre. 


Noe eget er det i alle fall med bilder som ikke har farger. Det blir liksom en litt annen stemning over dem. Men det er vel som med alt annet, alt til sin tid.


I dag hadde jeg egentlig tenkt meg til Hønefoss, men det gikk over gitt. Jeg fikk pc av Patran til jul, men det var ikke noe særlig med lagring på den, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe sånn lagringsboks. Jeg tenkte ikke noe over lagringen før jeg skulle overføre bildene mine, og det ville ikke den nye data'n for den hadde ikke plass påsto den. Da sjekket jeg kapasiteten og det var veldig mye mindre enn den jeg hadde. Etter et kjapt søk rundt på nettet, så er det nesten ikke dataer med lagring på lenger. Helt tragisk spør du meg. Hva skal en med en data en ikke kan lagre ting på? 


Etter alt snøfallet i går så ble det ingen skitur i dag. Men en tur denne siden her utover nesten helt til Veme. Nå ligger de og snorker hele bunten her, mens jeg passer på at det ikke slukner i vedovnen. Ronja fikk sin tur på jordet i snøhaugen i dag. Hun liker seg best nesten under ovnen nå på vinteren. 


Men det er god trim dette her, full fart i løssnøen.


Får se om det blir en skitur i morgen, så kan Ronja få langet ut litt skikkelig også. Kan ikke bare ligge rolig hele vinteren og late som hun er gammel dame heller.


Det ble litt mågjøre ting i dag, men reint på senga er vel egentlig for egen kos og ikke fordi en må. Når det var såpass mildt så hang jeg dyna ut av vinduet og glemte den helt. Jeg så den ikke før på ettermiddagen da jeg kom hjem fra turen med hundene. Jammen godt det ikke hadde vært væromslag og regnet i bøtter og spann, eller kommet god kram snø. Litt flaks må man ha, men det er jammen ikke ofte.


Ha en fortreffelig romjulskveld videre og god fridag i morgen for dere som har ferie i romjula!


2 kommentarer:

  1. Fina svartvita, men den röda tomtehunden är allt bäst! Nej jag hade aldrig hört uttrycke romejul förut, tack för förklaringen. Vi säger mellandagar. Så du har dåligt om plats på din hårddisk? Jag köpte en extern disk för några år sedan, efter att mina bilder kraschat. Då lärde jag mig att föra över bilderna varje månad. Numera är det väl moln man använder, men har inte lärt mig hur de fungerar. Teknik är verkligen inte min grej, enda anledningen att jag har dator är att jag vill ha den sociala gemenskapen. Annars får jag sitta här med mina djur och böcker...

    SvarSlett
    Svar
    1. Enn så lenge har jeg den gamle maskinen som det er god plass på, så jeg får vel ha en ekstern disk jeg også. Så sant så sant, denne skyen er ikke mye å styre med...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...