mandag 15. januar 2018

Ett Foto i Timmen


06:00 - Fyrer i ovnen og slipper ut hundene.


07:00 - Ankommer jobben hvor jeg skal prøve å gjøre noe fornuftig fram til 16:00


08:00 - Ser ut at det begynner så smått å lysne


09:00 - valutakurser legges inn i regnskapsprogrammet, da vi handler og selger varer i både SEK, DKK, EUR og USD


10:00 - Fakturaer betales i nettbanken og filer leses både ut og inn


11:00 - forbereder litt alternativ jobb etter lunsj. Siden vi selger mineraler, vitaminer og noe dyrefor premixer så er det litt manuelt som må til før det er ferdig til å sendes til kundene.


12:00 - lunsjen er ferdig og det er noen av oss som går en liten runde rundt kvartalet for å få litt frisk luft. Tildels snø og vindvær så ble det en runde i dag også.


13:00 - kannene fylles med energibalanse til storfe.


14:00 - klare for å få etikett på seg.


15:00 - Ferdig etikettert så skal de stables i esker med 8 kanner i hver, og stables på pall.


16:00 - arbeidsdagen er over og jeg kan reise hjem til hundene.


17:00 - taco til middag da jeg var aleine hjemme. Patran var borte og gubben jobber natta.


18:00 - litt sløving med Backpacker før hundene skal ha turen sin i mørten.


20:00 - hundene slapper av etter en tur ute i vindværet,


21:00 - Starte forberedelsene for kveldens blogginnlegg om et foto i timen...


22:00 - Tv-titting, NCIS må man få med seg.


23:00 - Lese noen sider i "Bak lukkede dører" av Maggie Shayne før det er på tide å legge seg til kvelds.

Man dokumenterer sin dag med ett foto i timen. EFIT Den har vært på nettet sidan mars 2004. Jeg har flere ganger tenkt å bli med på dette her, men har ikke husket på det på riktig dato. Så tenkte jeg at i 2018 da skulle jeg få med meg første dagen på dette her. Men jammen klarte jeg ikke å misse den gitt. Siden jeg skal på kurs hele dagen neste gang det er i januar så får jeg ta "en spansk en" og bruke datoen i dag. Så får jeg se hvor lenge jeg henger med utover året. 

"Fotografera och lägg ut dina bilder på din sida från din EFIT-dag och sedan tittar du in här och skriver att du gjort det via kommentarsfunktionen på det inlägg som gäller för den dagen.Det är är alltid 2 dagar per månad och en av dessa ligger alltid på en helg ifall du inte kan/får fotografera i jobbet eller i nått annat sammanhang. Man behöver alltså inte fota båda dagarna utan det är bara så att om den ena inte passar så.."

* *

Så sier jeg god natt! 

1 kommentar:

  1. Hej, jag tycker det är så trevligt att ibland dokumentera dagen, även om det händer att det inte blir exakt på timmen o ibland glömmer man bort. Har du lång väg till jobbet ditt? Vedbrasa i öppen spis, finns inget mysigare!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...