tirsdag 16. januar 2018

Snøen laver ned


Lurer på hvor alle småfuglene har blitt av? De har nok av variert mat, men når det var så iskald forsvant dem og siden har jeg ikke sett annet enn en og annen som har svippet innom matbrettet til tider. Mener å huske at de var borte en stund i fjor også når det var som kaldest. 


Når jeg sto opp snødde det, når jeg var på jobb snødde det og når jeg kom hjem snødde det, men til tross for det så kom det egentlig ikke så fryktelig mye snø. Men en 20 centimeter er greit å få brøytet bort så en kom opp bakken hjemme. Stoppet i postkassa og da måtte jeg jammen rygge bortover veien igjen for å ha bitte litt sjanse til å komme opp. Det gikk ikke gitt, så jeg måtte ned igjen en gang til. Det går helt greit å rygge etter speiler, men når alt er hvitt og snø på bilen så er det ikke fult så enkelt. I tillegg så har dekkene en god dose med salt på seg, så jeg må nok vaske av dem i morgen tenker jeg.


Det ble ingen skitur etter jobb i dag, for med temperatur rundt 0 grader er det stor sjanse for klabbeføre, selv med smørefrie ski som jeg har. Om de ikke klabber under så klabber de under skoen. I morgen har jeg fri, så da er det litt enklere å teste litt når det er lyst og forhåpentligvis ikke snør. om ikke skiløypa frister så kan en jo ta seg en runde på beina om ikke annet. 


Leif skal sikkert sove, så da er det bare å rømme huset så det blir fredelig. Ronja trenger en runde hun også, men skal hun ut i laussnøen må jeg nok fram med saksa så potene ikke blir fire store snøballer.


Hjelper ikke mye at sola har snudd når en ikke ser noe til den i det hele tatt. Kanskje jeg skal ta en tur med kamera i morgen for å se om jeg kan finne litt solskinn. Hadde vært greit med noen bilder med litt farge på og ikke bare svart/hvitt bilder som egentlig ikke er tatt for å være det.


Skikkelig god gammeldags snøvinter er det nå. 


Meterstokken forsvinner hele 77 centimeter ned i snøen før den stopper.


Godt det ikke bare er meg som setter pris på litt vinter. Herlig med vinter, men ikke kuldegrader i bøttetall. Snøvinter vil jeg ha. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...