fredag 9. februar 2018

Juhuuu det er helg!


Denne helga ønskes hjertelig velkommen av både to og firbeinte her. I dag har jeg stått og ometikettert da det har kommet nye regler for merking av fluefeller og mauråte. En blir litt småkald av å være på lageret, så når jeg kom hjem i ettermiddag var det kjempegodt at det var fyr i ovnen allerede.


Nå begynner haugen ved bjørka å bli rimelig høy, og mer skal det visst bli iløpet av helga. Men i morgen skal jeg på skitur med den blødene skare, for de trenger å få skikkelig utløp for litt energi. Så skal Ronja og Mounty få en runde på bygda etterpå. Mounty har godt av å få litt fritid i hjernen sin. Hardt å være mann med tre løpetidsjenter innen kort avstand.


Det har vært litt kaldt i det siste, men i dag tidlig viste gradestokken ikke en eneste grad, hverken kald eller varm. Da er det helt greit å ha genser så en ikke blir full av snøballer i pelsen. Det ble ingen langtur på Ronja og Mounty i dag, kun litt rundt på gårdsplassen og bortover veien til naboen.


Siden Ronja er så lett og snøen er freset ut av veien så kan hun gå oppå da det er blitt forholdsvis hardt.


Hailey er derimot ikke like heldig med bæreevnen på brøytekanten.


Ikke mange dagene som hun får være med på tur med Mounty, så i helga er det slutt tenker jeg. Hun har nok selskap med Lady og Tessy, så det er slett ikke synd på henne. Det er det bare hun som synes. Klart det er jo nesten mishandling når en ikke får ligge i sofaen i stua på kvelden. Klart det er det ikke bare hun som synes, Lady og Tessy er ikke vonde å be når jeg vil ha litt selskap i sofakroken på kvelden. 


Mounty er inne med Ronja om dagen siden bakluka på bilen min lever sitt eget liv. Mounty trives ikke inne på jobben, tror det er varmen i golvet som gjør det. Han roer seg ikke og går der å traver rundt og vil ha meg med ut på tur. Skal jeg bare være sur og be han legge seg hvert tiende minutt, så får ikke jeg gjort så mye heller. 


Mounty driver med snødøyping på høyt plan når han luftes. Han formelig stuper kråke inn i brøytekanten for å få boret hodet langt inn i snøen. Så nå ser brøytekantene ut som de gjorde da ungene var små. med masse dumper og huller og mengder av snø som er dratt ut i veien.


Ha en utrolig flott helg, masse aktivitet for firbeinte og sofakos på kvelden!

2 kommentarer:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...