lørdag 17. februar 2018

Sove til en våkner


Ja det er vel ikke stort mer å si enn at det endelig har blitt helg igjen! Det er så godt å kunne sove til en våkner av seg selv og ikke til vekkeklokka. Hailey ville ut på do ved sju tiden, men hun la seg til å sove igjen når hun kom inn igjen. Både hun og Ronja er godt igang med løpetiden, så nå har det blitt omstokking på jentene. Tessy og Lady har kommet opp til Mounty, mens Ronja har havnet nede hos Hailey.


Jeg var litt spent når jeg tok med Mounty ut på skitur i dag, om han ville få kjeft av Tessy eller ei. Lady visst jeg var ferdig for noen dager siden, siden hun startet først. Tessy gjorde jobben sin og Mounty holdt seg unna. Da var det helt greit når vi kom inn også, for han tok tegninga.


Med litt over en meter med snø så synes jeg det egentlig begynner å bli bra nå. Kan bli ganske vått til våren når varmegradene kommer krypende.Hundene setter stor pris på å kunne rulle seg så snøen fyker i alle retninger. De siste dagene har temperaturen ligget på +/- 0 grader, men skiføret er ganske greit uansett. Lite med kladder under skiene eller skoene i skiløypa.


Når de blir sånn i pelsen så er det greit å ha vedovn å ligge å tine seg opp ved. Så er det bare å tørke opp etterpå når det flyter som verst.


Ikke så godt å se her, men hele hundegården har snart snødd helt ned, og den er 1.5 meter høy. De små hundehusene er det bare såvidt stikker opp over snøen, så det tar nok en stund før den hundegården kan tas i bruk.


Jeg nyter vinteren, og setter pris på hver årstid, dog ikke så mye pris på våren, men en må jo ha en overgang fra vinter til sommer. Blir det bråvarmt nå så blir det skikkelig flom i år. Da kan det jo være greit å bo noen meter opp fra elva. 


Ronja har veldig lett for å få snøklumper i pelsen så det er bare å tre på henne en genser når en skal ha henne med ned på jorde for å gå på ski. Mange flotte løyper som er kjørt opp i nærområdet, men det er ikke alle som setter pris på hunder i sporet. Med løpetid på hele bunten de siste ukene så er det veldig greit med egne fasiliteter på jordet, der kan de løpe i sporet uten at noen klager. Jeg kan ikke få sagt hvor lei jeg er folk som klager på både det ene og det andre. Jeg kjenner jeg får alle piggene ute og ser rødt hver gang. 


Nyt resten av helga!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...