fredag 16. mars 2018

Hælj!


Helga? Nei den har vi ikke sett. Våren? Nei den har vi ikke sett. Kanskje kommer dem snart begge to?


Kommer helga i morgen sier du? Våren også da eller?


Vi kan jo ikke sitte rolig om både helga og våren kommer på en gang!


Hvis du hører en gitar i kveld ved huset der du bor 
Er det jeg som drar forbi og tar farvel 
Ikke tenk på hva du gjorde 
Hva du gav og hva du tok 
For du vet jeg måtte reise likevel

Kommer nå, våren kommer nå Kommer nå. Nå . våren kommer nå.

Snart står hestehov og blåveis Langs den veien jeg må gå 
Kommer nå, nå , våren kommer nå 
Det kan ofte være tungt å traske slik omkring som jeg 
Det er godt engang i blant å finne ly 
Men når sola tiner snøen langs en ensom landevei 
Er alt jeg vil å reise rundt fra by til by

Kommer nå, våren kommer nå Kommer nå. Nå . våren kommer nå.

Du ba meg om å være kanskje skulle jeg ha blitt 
Men jeg skjønte ikke den gang hva jeg fikk 
Nå først ser jeg hva jeg hadde 
Og hvor jeg skulle slått meg ned 
Og hvem det var som ble tilbake da jeg gikk.

Kommer nå, våren kommer nå Kommer nå. Nå . våren kommer nå.

Denne visa tar vel slutt om senn 
Som allting her på jord 
Snart skal siste tonen gli fra min gitar 
Kamerat, hvis du kan høre 
Bli hos jenta du har fått 
Og takk himmel'n for det huset som du har



1 kommentar:

  1. Vilket fint foto på två av dina kompisar! Nej våren har jag inte heller sett men helgen den har börjat. Och jag tittar på skidavslutningen från Falun och gläds åt att se Kalla, Björgen, Pärmäkoski o alla andra damer i spåren.
    Trevligt om jag har inspirerat till läsning, nu kan du snart sätta dig med en bra bok ute vid en södervägg i solen och bara njuta. Jag hoppas göra detsamma. Go helg på dig!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...