mandag 19. mars 2018

Merkelig denne politikken


Blåmeisen kvitrer fra tidlig soloppgang.


I helga ble det flere skiturer i knallfint vær, så da skal en være fulladet til en ny uke. Men mandag morgen er nå engang mandag morgen.


Med værvarsel på både 5 og 7 varmegrader hele uka, så spadde jeg rein benken som står bak i solveggen på jobben i dag. Håper den er forholdsvis tørr i morgen så jeg kan nyte lunsjen utendørs igjen. Mange måneder siden jeg har spist ute på jobb nå. Jeg må ha litt frisk luft om dagen jeg.


Hvis politikernes popularitet skulle vurderes ut fra interaksjoner på Facebook er det ingen tvil hvem som er vinneren. Før Arbeiderpartiet satt i gang med å koble Listhaugs utspill til 22. juli, foregikk det en slags saklig debatt om det hun hadde sagt, og det saklige innholdet bak det usaklige utspillet. Støre utnytter Listhaugs Facebook-innlegg i forsøk på å tilrane seg regjeringsmakt han hverken fortjener eller vil klare å håndtere. 


Prestisjen alle involverte har i dette skitne spillet om makten gjør det sannsynlig at situasjonen bare eskalerer frem mot votering i Stortinget på tirsdag. I dette spillet er det ingen som ønsker å miste ansikt ved å vise svakhet. Hverken Støre, Solberg, regjeringspartiene, noen av opposisjonspartiene eller Listhaug selv ønsker å tusle unna med halen mellom beina. Ingen tvil om at sperregrensen burde vært på minst 8%. Ikke rart det er politikerforakt her i landet.


I helga var pappa fjøsvakt, så da ble jeg med for å se om det var en ny kalving på gang. Men nei da, ingen forøkelse i flokken før eieren var tilbake fra tur. Greit nok da temperaturen om natta lå på 23-24 kalde grader. Jeg var med på ettermiddagsturen, så sola var forsvunnet bak veggen. Må nok ta en formiddagstur til uka, så det kan bli noen solskinnsbilder.


Kalven har blitt så stor, snart passer ikke dekkenett lenger. Da er det forhåpentligvis blitt så varmt i været at det ikke trengs lenger. Tre arbeidsdager til nå så er det påskeferie og klokkestilling. Da er det vår da liksom.


Vi hadde med noen brødskiver til dem, det var noe de satte pris på. Men de måtte skikkelig snuses på før de kunne spises.


Så var det ikke flere brødskiver å hente.


Oksen ville helst ha kalven bak seg, så det ble ikke noe kos på den dennegangen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...