søndag 25. mars 2018

Sjokolade og appelsin kos


Etter en aktiv dag ute på tur og kos i solveggen er det godt for små jenter å hvile seg litt når kvelden nærmer seg. Det var minimalt med påsketrafikk fra morgenen av, så jeg fikk lurt med meg pappa rundt om hengebrua. Vi trodde det hadde vært bart på veien på andre siden, siden det var det utover her på skyggesiden. Men nei da, der var det bare såvidt asfalten skein gjennom litt glimtvis midt i veien. Spørs om de har kjørt en liten runde med litt salt denne siden her ettersom det er så stor forskjell. Tidligere så er den andre siden bar lenge før vi ser noe asfalt her.


Denne påsken skal bare nytes har jeg bestemt. Denne påsken skal ikke være noe skal påske, men en kosepåske. Det var ikke så stort klokkestillingen hadde innvirkning på morgenen, for med sol fra knall blå himmel, så fristet det mest å stå opp enn å forholde seg til den gode varme senga. Kvikklunsjen var egentlig en skuffelse. Den var jo blitt så fryktelig tynn og spinkel, ikke var det fem striper med kjeks lenger heller. Bare fire! Mange år siden jeg var ivrig kvikklunsjspiser egentlig. Jeg fortærer nok mer potetgull enn sjokolade i hverdagen. Men i det siste har jeg egentlig vært veldig flink, er jo snart en bikinisesong og passe på veit du.


Etter en tur rundt om hengebrua i dag ble det appelsin i solveggen. Man trenger da ikke hytte eller være på skitur for å kose seg med appelsin ute i snøen. Denne appelsinen hadde en miniappelsin inne i selve appelsinen. Også så god og søt som den var, skikkelig saftig også. Appelsinene har egentlig ganske lang sesong hvor de smaker godt i forhold til endel annen frukt.


Hailey fikk en prøvesmak og det ble godt mottatt, så resten av appelsinen fulgte hun nøye med så jeg ikke lot noe gå til spille.


Ronja tigger veldig åpenlyst og passer en ikke på så er hun ikke snauere annet enn at hun forsyner seg selv med det som frister. 


Ha en fortsatt god påske! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...