onsdag 11. april 2018

Dyreriket festet i kamera


Fri fra jobb og knallfint vær, ute med fotoapparatet mer enn en gang i dag. Tur med hundene og ikke et slag med husarbeid. Må si seg fornøyd med denne dagen. Så får en gjøre en arbeidsinnsats i morgen for å komme mest mulig ajour med det som trengs før alle fridagene i mai. Så kommer juni med to uker ferie, nei nå går det mot bra tider her.


Det har vært mange flotte både sol opp og nedganger, da er det fristende å knipse noen bilder. Det er ikke veldig mange minuttene det er på det fineste, så en må følge med og være ute i rett øyeblikk.


Nå er det forhåpentligvis slutt på saltingen langs veien, så på ettermiddagen tok jeg med meg Hailey for å vaske bilen i automat. Hun har ikke vært med i vaskeautomat tidligere, så det var helt på sin plass. Viktig at de får vært med på mest mulig av aktiviteter før de blir skikkelig voksne. Nå er hun snart 11 måneder så da er det på tide å gjøre alt en ikke har rukket ennå.


Mens jeg var i Hønefoss for å fylle bensin og vaske bil fikk jeg melding av Patran om alt hun trengte til overnattingsturen i morgen. Så da ble det litt handling isteden for tur til fjorden som jeg hadde tenkt. Ja ja drøyer jeg turen noen dager så er det kanskje blitt helt bart der. 


Jeg hadde kamera i bilen når jeg kjørte Patran på skolen i dag, så jeg kjørte Tranbysi'a når jeg dro hjem. Der sto ponniene og koset seg med frokosten sin. Da var det for fristende å stoppe og knipse et par bilder av dem. Jeg skulle være med pappa etterpå for å hilse på kalvene igjen. 


Den ene var veldig nysgjerrig, så den kom luntende bort til gjerdet. Det hjalp ikke så mye, for det var for mye snø mellom veien og gjerdet til at jeg fikk klappet den.


Jeg får svippe innom Kiwi en dag og snakke med Ann Linda når de er ferdige med røytinga og snøen er blitt borte. Da kan det bli knallfine bilder.


Noen av derimot mer interessert i frokosten enn å prøve å hilse på.


Alle bildene av kalvene får komme en annen gang...

1 kommentar:

  1. Vad är det för fin och gul fågel? Känner inte igen den. Vi har en som heter gulsparv, kan det vara den? Annars känner jag bara till gula undulater, haha
    Du undrar hur jag kunde klippa Blinka kort? Jag gör det varje år vid den här tiden, hon kliar i pälsen, den blir smutsig och måste duschas varje dag för det är så lerigt och smutsigt här på grusvägarna. Hon blir som en valp varje gång, hoppar och skuttar som aldrig förr. Sen fortsätter jag hålla henne korthårig fram till hösten annars fastnar alla barr och grenar under magen på henne. Hon har den typen av päls där minst lilla löv gömmer in sig bland pälsstråna och hon är håröm alltså hon tål inte att bli borstad särskilt bra utan fånar sig och skriker som en stucken gris. Hon är speciell min flicka.
    Vilka finna ponnyn, är det dina? Saknar så alla hästar vi hade här förut. Nu ska jag fortsätta packa, ha en mysig helg i finvädret

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...