fredag 27. april 2018

Ord til ettertanke


Venner, det er egentlig som et stort puslespill man begynner å legge når man er veldig liten. Man begynner med de første brikkene oppe i et hjørne, og jo eldre man blir, jo større blir bildet. Er man heldig blir bildet kjempestort og med masse forskjellige farger. Nye brikker kommer til hele tiden, hvis man ønsker det, men ikke alle brikkene kommer til å passe inn. Sånn er det bare.


Tidligere så ble folk uvenner ansikt til ansikt. I disse datatider så blokkerer folk hverandre på sosiale medier isteden. Da er vi skikkelig sur altså. De "vi" tørr å være slemme med ansikt til ansikt er personer vi egentlig ikke vet hvem er engang. Og de er vi ennå verre med når vi sitter bak hver vår skjerm.


Mamma maskin er hun som hjelper, gjør at dagen din blir fin. Hun stopper aldri lenger enn det det tar å lade opp... med ekstra energi til en aktiv gammel kropp. Mamma-maskin er en multitask-maskin. I beste kvalitet bruker minimalt bensin. Mamma-maskin er en kjent og kjær figur. Er nisse hele året, hun er flink og ganske lur. Mamma-maskin finnes i ganske mange hjem. Hun vet om du er snill og forstår når du er slem. Mamma-maskin tar ansvar og er sterk. Hun jobber og er sterk, skaper fine mesterverk. Mamma-maskin elsker alle sine små. Mamma-maskin, jeg har min og du har din.


Av og til tror vi at det vi gjør bare er en dråpe i havet,men havet ville vært mindre uten den dråpen.


Ta 12 gode, friske måneder, rens dem for Ondsinnede, Misunnelige og Egenkjærlige tanker.
Sitter det svarte flekker av løgn, sladder og smålighet, så skjær det straks vekk! Vask dem i Håpets og Godviljens klare, friske vann. Del hver måned i ca 30 like store deler og tilbered dem på følgende måte:

Ta tolv deler Kjærlighet
Ti deler Vennskap
Ni deler Sannhet
Åtte deler Optimisme
Seks deler Fantasi
Fem deler Lojalitet
Fire deler Hvile
Tre deler Fortrolighet
To deler Stillhet
Og en stor veloverveid beslutning.

Bland alt godt sammen og tilsett som krydder:
En stor teskje Munterhet
En håndfull Gledeskorn
Og en knivspiss Spenning

Legg alt i en skål med glade farver og la den stå noen timer i et åpent vindu i ro og frisk luft!


Jeg har latt meg bekymre i år etter år. Vasket opp kopper, i dag som i går. Jobbet som gal, eller latt det være. Båret de sorger jeg orket å bære. Ønsket en verden samlet i fred.  Kjempet meg opp og ramlet ned. Jeg har latt meg beruse dag etter dag, de gangene lykken var på mitt lag. Undret meg over livets gåte, tatt av meg sokkene når de var våte. Drømme om et land uten ledighet, jeg har gjort det i en evighet. Det er dette jeg kan, det er dette jeg vil. Gi meg en evighet til.


Hvis du tror du ikke kan, så får du det nok heller ikke. Det menneskelige sinn bruker kun en prosent av sitt potensial, men om du kan få litt mer ut av det enn en prosent, tror jeg du kan gjøre omtrent hva du vil. Hvis du har de grunnleggende ingrediensene.


Litt til ettertanke, for nå er det helg! Bruk helgen til noe du vil huske litt lenger enn bare ut uka.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...