mandag 16. april 2018

Skikkelig vårfølelse


Vanndam? Hvilken vanndam? Nei, jeg la meg ikke ned i den! Nei, jeg er ikke våt på brystet, jeg har bare gått litt hardt så jeg er svett...


Det er liksom ikke våren før en har skikkelig sølete hunder med seg hjem fra turen. I går ble det langtur rundt om kirka og en forholdsvis vårlig vei på andre siden over jordene. Men har man hunder som ikke tar det så nøye om de blir litt våte på potene, så går de rett fram uansett. Det er verre med meg som har joggesko.

* *

Godt det bare er et begrenset stykke veien er sånn. Møtte litt problemer når det ble snø i veien igjen, for der skjønte jeg at det flommet vann under sluchen. Jeg hadde ingen hensikt med å finne ut hvor dypt det var, så jeg balanserte på kanten av brøytekanten på en måte. Håpet at snøen holdt meg så jeg slapp å bade.

* *

Våren er en herlig tid når man har hund!

2 kommentarer:

  1. Å herregud, vi hadde gått lange omveger 😂 både bikkjene og jeg!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...