onsdag 6. juni 2018

En smak av ferie


I dag var det ingen vekkeklokke da det ikke var noen som skulle tidlig opp. Godt og varmt i sola og nok en dag som bare kunne nytes. Mens jeg ventet på at Patran skulle bli ferdig med muntlig eksamen så var jeg nede i elva med Hailey og Ronja. Der var det ikke mye vann igjen, så det var nok av flaberg å sole seg på.


Jeg hadde egentlig ikke tenkt å være der så lenge, så jeg hadde ikke tatt med meg hverken bikini eller håndkle. Jeg vrengte bare kjolen over holdet og nøyt sola til jeg måtte dra og hente henne igjen. Kan ikke være så kravstor når en er der helt aleine. Det er sjelden det er en levende sjel der. Det slomper til at det er noen fiskere, men de holder seg stort sett nede ved brua og ikke oppe i fossen.


I dag var det egentlig sommeravslutning med jobben, med Hønefossrevyen og en bedre middag på Gledeshuset. Kan ikke si det fristet, så jeg ble heller hjemme. Jeg har aldri skjønt hvorfor en skal tilbringe tid sammen med folk på fritiden bare fordi vi tilfeldigvis jobber i samme firma. Jeg ser absolutt nok av dem de timene jeg tilbringer på jobb. Har jeg lyst til å se revyen så kjøper jeg meg billetter selv. Men jeg har ikke lyst til å se denne revyen. De to tre gangene jeg har sett den tidligere også via jobbsammenheng har den vært helt tragisk. Så nei takk.


Liker nå best å styre hverdagen min selv jeg da. Full oversikt og lite overraskelser. Stille og rolig uten for mye styr. Mas og kjas er det nok av på jobben, da er det greit å ta det rolig når en kommer hjem.


Disse peonene er veldig fine, bare så synd de blomstrer bare et par dager. 


Så skal en ha bilde av dem så må man ikke drøye. Siden de står bak garasjen så er det som bare på morgenen på dem. Det er ikke akkurat da jeg er mest aktiv med kamera.


Selv om det ikke er 30 grader lenger så er det varmt nok for aktive jenter. Alt i alt så er det en mer aktiv dag når jeg er hjemme enn når de kan ta der rolig i hundegården når jeg er på jobb. Da skjer det kun noe på ettermiddagen og kvelden.


Det er slett ikke bare småjenter som er slitne når det blir ettermiddag. Når jeg slår meg ned på verandaen etter middag så samler de seg ved siden av og snorker høylytt. Koselig med selskap.


Opplading eller nedtelling til jeg har ferie. To arbeidsdager til nå så er det to uker ferie.


Denne svala sitter på lystråden hele dagen, flyr en liten runde og kommer tilbake. Den har trolig ikke fått seg noen partner ennå, og nå er alt i seineste laget til å skaffe seg noen. Svalene har gjerne et par kull om sommeren, men jeg tror det er med samme partneren.


2 kommentarer:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...