mandag 11. juni 2018

Hva er ferie?


Ferie er vel en sånn ting som man skal gjøre alt annet enn det en gjør til vanlig? Siden det regnet i går kveld, regnet i natt og jammen så regnet det i dag tidlig også. Så gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før tror jeg, i alle fall så ytterst sjelden at det ikke er å regne med engang.


Jeg gikk jammen meg å la meg igjen når jeg hadde foret hunder og kjørt Patran på skolen. Jeg kledde av meg alle klærne og krøp under dyna igjen og la meg rett og slett til å sove! Og sovne gjorde jeg, i flere timer. Når jeg våkna hadde jeg ikke stort behov for å stå opp, så jeg lå jammen og drunta en time til. Hørte fortsatt på regnet som tromma mot ruta. 


Dagens gode gjerning var å rive ned et vepsebol som var middels stort. Mamma hadde tenkt å plante blomster, men det var ikke vepsen enig i. Siden hun er rimelig allergisk mot vepsestikk, så ble det lang kost og vepsebol borte på meg. Liten skvalp vann og vepsen druknet. Blomterpotta på plass og forhåpentlig vis fritt for veps resten av sommeren.


Etterhvert ble det litt bedre vær og det var på tide å hente Patran på skolen igjen. Innom butikken for litt middagsmat og etterpå var det så varmt blitt at den kunne spises på verandaen.


Hundene har ikke fått tur på veldig lenge egentlig, det har kun gått i svømming. Så ettermiddagen ble brukt til en runde oppe i havna for dem. Der var det blitt rimelig vått etter regnet, men det var egentlig bare godt. Endelig våte joggesko igjen, for å si det sånn. Tror ikke jeg har kjørt i regnvær siden jeg la om til sommerdekk jeg. Nå er det lenge siden det hadde kommet vann fra oven.


Hestene og kuene holder til på Røyse og bildene er fra jeg kjørte Patran til båtturen på fjorden tidligere i uka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...