søndag 10. juni 2018

Slow start


Har man ferie, så har man ferie... da skal jeg for en gangs skyld bare ta alt etter innfallsmetoden og bare nyte. Patran skulle jobbe i dag, så da passet jeg på å fylle bilen opp med bensin og vaske den i samme slengen. Så om jeg får lyst på en kjøretur er tanken full og det er bare å legge ivei.


Etter en tur med hundene i elva så flatet jeg ut på solsenga for å prøve å bli litt brun. Er det ikke brun en skal bli når en har ferie da? 


Yr.no sier det skal regne i kveld, men det ser ikke ut til at det skal komme noe her akkurat. Men regn trengs. Det er lite trivelig med brune plener og tørre blomster. Skyene kommer, men de er ikke akkurat mørke tunge regnskyer. 


I og med at det ikke har vært de store utskeielsene i dag, så er det ikke så mye å skrive om heller. Det har vært for varmt til å gå tur her hjemme og noen kjøretur har ikke fristet etter at jeg kjørte Patran på jobb. Så når sola ble borte trakk jeg fra solsenga til verandaen for å fullføre slaraffenlivet der. Det er ferien sin det tenker jeg.


Ikke noe fornuftig har jeg gjort, ikke laget middag engang. Spørs om jeg må finne meg noe å spise, men når det er så varmt har ikke jeg særlig matlyst i alle fall. Men om en ikke spiser så blir en så daff og slapp. Kanskje jeg skulle gå i fryseren og se om jeg finner noe som frister før jeg dumper ned i sofaen for å se om det er noe å se på tv i kveld.


Nei sånne planløse dager med bare slaraffen er ikke helt min stil, men tror nok at jeg ikke kan bli særlig vant til dem heller...

2 kommentarer:

  1. He, he kjenner sånne dager. Men på en måte er det jo deilig da, for en får jo litt mer energi i etterkant !
    Her i Numedal har de kommet 17 mm i natt og temperaturen har falt til 14' Normal norsk sommer altså God å puste i og eventuelt gå tur i :) God ferie !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Får vel finne på litt iløpet av ferien...

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...