fredag 15. juni 2018

Små nøster


I dag har jeg vært på besøk hos noen veldig søte små nøster. Nei det var ingen ledige til meg, og jeg skal ikke ha pusekatt. Men lov å besøke er det, lov å kose og ikke minst ta noen bilder av dem. Nå ja noen var kanskje ikke helt dekkende. Det ble godt i overkant av hundre stykker, så det må litt god gammeldags selektiv utvelgelse til i kveld.


Vi startet dagen ute, da jeg hadde tatt med meg noen kompostgrinder for å holde dem sånn nogenlunde under oppsikt. Men de var litt i minste laget gitt. Så når de først hadde funnet ut at det gikk helt greit å gå rett gjennom gjerdet, så fortsatte de med det.


Da gjorde vi kort prosess og bar de med oss inn. Kan jo ikke risikere at det havner fem små nøster på vidvanke bare sju uker gamle.


Å få to stykker til å se samme veien var ikke så enkelt, alt var jo så spennende ute. 


Jeg knipset etter beste evne og Britt lempet kattunger på riktig side av gjerdet etter beste evne. 


Noen var mer fotogene enn andre, men det ble utrolig mange flotte bilder av dem.


Riktig så oppfinnsomme var dem til tider.


Ivrige små med halen rett til værs.


Hva skal jeg finne på nå?


Vi kan fange mus?


Da de var mer på utsiden av gjerdet enn innsiden så endre vi opp inne. Da var det full fart og igang med leiking med det samme.


Det var ikke noe kjære mor nei, her var det ingen nåde.


Så kom den seg løs og var klar til å ta igjen.


Har du sett noe så nydelig?


Hæ, kommer du også?


Renhold er viktig


Har du ikke vaska deg i dag?


Ha ha ha ha klart du må vaske deg!


Etterhvert kom de andre inn på kjøkkenet også for å se hva som skjedde.


Noen hadde blå øyer, mens de andre hadde fått gule øyne.


Etter en stund ute og leik inne, så begynte de å bli litt slitne.


Men det er alltid en som er mer aktiv enn de andre til slutt.


En bitte liten pust i bakken før neste innsats.


To stykker holdt seg litt i bakkant.


Tror dette ble det eneste bildet med alle fem kattungene.


Strekke seg litt...


Nå spiser jeg deg opp!


Kom igjen!


Tusen takk for titten Britt Iren, nydelige nøster du hadde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...