mandag 20. august 2018

Lurven


I starten av august dro jeg til Rakkestad for å besøke Lurven. Lurven var egentlig jente, men kvelden før jeg skulle på besøk fikk jeg en SMS om at jenta var blitt til gutt. Det sier sitt om hvor mye pels han har.


De var mange søsken som hadde en hel stue til disposisjon. Klatrestativ, tunell, sofa og salongbord. Spisebort med stoler. En aktiv gjeng som falt til ro en etter en etterhvert.


Jeg koset med både Lurven og søsknene, leiket med småting og passet på skolissene mine.


Når det knipset med fotoapparatet så var det full oppmerksomhet, for slik lyd hadde de aldri hørt tidligere.


Staslig kar dette her da.


Sju kattunger, så det var greit for han å komme inn i en flokk på to kattepuser her også.


Ferien nærmer seg slutten, men ennå har jeg noen dager til som jeg kan kose meg med dem på.


Lurven var den som skulle dra lengst fra mammaen og søsknene sine. Noen skulle rett i nærheten og en skulle kanskje få bli boende hos mammaen sin.


Det er litt tak i han, det virket som han var sjefen i kullet.


Nå har Lurven vært her noen dager og har sklidd rett inn i flokken.


Det tok en liten stund før han ikke var veldig fokusert på hundene, men med en etter en introdusert så gikk det veldig greit.


Når han ble så trygg i huset at han hoppet over grinda som han ville så flyttet jeg klatrestativet ut i stua. Det satte de stor pris på å få ha foran det store vinduet så de har utsikt utover bygda. Det ble ryddet i noen blomsterpotter så de kunne hoppe opp og ned, for i vindusposten satt de jo avlikevel.


Hvem som er på toppen eller i bunnen varierer, her har Lurven klatret seg til topps og venter på at de andre skal komme seg etter.


Hallo, er dere litt trege eller? Det er her det skjer altså!


Ronja er reine katta sjøl, så det er vel ikke lenge før hun er på toppen av tårnet for å sjekke ut fasilitetene selv tenker jeg.

5 kommentarer:

  1. For en vakker gjeng du har fått deg! De kommer vel til å utrydde musebestanden i hele Ringerike, de tre musketerene der 😅

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Håpet er å ikke få mus i bilen i vinter i alle fall. Så får vi se om uthuset blir fritt også.

      Slett
  2. Så fin :) 3 stk - en til hver av dere to-beinte? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei Oliver er Patran sin, de to andre er mine ;)

      Slett
  3. Hva en flott barnehage :-))
    Hilsen til deg. God uke.
    Viola

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...