lørdag 22. september 2018

Middagstips


Høsten er her for fult, så nå er det bare å nyte sola så lenge den er her. Høstfargene uteblir ser det ut til, men rogna har skiftet mye av bladene allerede.


Det er en stund siden jeg har hatt noen middagstips, så her kommer middagene vi har hatt denne uka.


En ny uke og en ny middag skal på bordet på slutten av dagen. På mandag ble det wok med kyllingstrimler og sursøt saus. 


Tirsdag ble det hvitløksmarinert svinekjøtt med ovnsstekte poteter og smørdampede asparges. Det var utrolig smakfult.


Onsdag laget jeg Tikka masala med ris ved siden av.


Torsdag ble det kyllingfile med potetkuler i steikovnen med salat ved siden av. På fredag fikk jeg middag hos Merethe og Marius når jeg reiste for å hente henne. Hun skal være her noen dager så da tenkte jeg å benytte anledningen til å nyte Får-i-kål. Det er jo bare jeg og henne som liker det. Men når man lager fårikålmiddag så blir det sjelden bare den ene dagen. Regner med at det blir en skikkelig fårikål helg på oss to.


En tur langs jernbanen med hundene i vindværet i dag, så nå kan jeg sette meg i sofaen med en nyinnkjøpt bok.


Bare å nyte resten av kvelden, så blir det litt Stjernekamp på Tv... og kanskje en tur i badekaret så jeg får lest boka ferdig... Nyt lørdagskvelden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...