torsdag 4. oktober 2018

Oppfinnsomme pusekatter


På mandag var Daisy og Lurven en tur hos dyrlegen og fikk en liten justering på reproduksjonsorganene sine.


Så nå har alle tre fått sin omgang med kastrering, vaksinering og chip. Fire måneder har de blitt og er kattunger til pusepotenes ytterste klo. 


Oliver var stor gutt og fikk være aleine hjemme. Han smatt ut når vi skulle dra, så da fikk han være ute til vi kom tilbake. Jeg hadde byttet på jobbinga så jeg startet når jeg leverte kattungene hos dyrlegen ved ellevetiden. Jeg kunne plukke dem med meg hjem når jeg var ferdig på jobb.


Kattungene tilbringer mer og mer tid ute, de går til verandadøra og mjauer for å komme ut. Når de skal inn igjen så sitter de på stolen foran stuevinduet og titter inn. Ser jeg dem ikke så mjauer dem og klorer på vinduet.


De blir stadig modigere og nå er det ekstra spennende i kanten av plenen. 


Oliver har funnet ut hvor mamma mater småfuglene, så han sitter på jakt i blomsterbedet hennes.


Hvor er musa?


Daisy er blitt mer og mer modig hun også, så nå holder hun følge når gutta virkelig herjer på gårdsplassen og inn i uthuset.


De spiser nesten mer gras ute enn det jeg har inne, spørs om jeg får mer forbruk inne når det blir vinter.


Gutta har vært og sjekket uthuset. Der er det mye spennende for små nysgjerrige pusunger altså.


Oliver er vel dem av dem som er mest oppfinnsom og turnerer over alt hvor det går ann, eller aller helst ikke går ann. Rekkverket på verandaen var noe av det første han balanserte på. Nå er det forholdsvis stor fart oppå rekkverket. Så et lite gelender ved trappa er da ikke noe problem å turnere litt på.


Snart er det ingen steder som han befinner seg som er overraskende lenger. Steder er til for å sjekkes ut mener han.


Har jeg flaks så rekker sengetøyet å holde seg reint til jeg får det i skapet etter klesvasken. 


Livet med katt er aldri kjedelig...


Bare litt om kvelden kanskje...

2 kommentarer:

  1. Du har alltid något att titta på och skratta åt med alla dina fina djur :D Bra att alla tre kattungarna nu är kastrerade och jag önskar att alla tänkte på samma sätt om sina katter, de som inte ska ställas ut eller avlas på. Det är jättekul att få följa deras utveckling och se hur mycket de växer och tar för sig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Man er aldri aleine eller kjeder seg med dyr i hus. Det skjer alltid ett eller annet, ikke alltid bare positive ting med kattunger, men det kommer seg regner jeg med.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...