torsdag 8. november 2018

Gæ'n gammal katte kjerring


Eller litt internasjonalt, så høres det straks mye bedre ut. Old crazy cat lady... men nei jeg skal ikke bli det. Det vil alltid være en hund eller tre i livet mitt. Til tross for at man kan ha med katt på tur, så blir det ingen fjelltur på dem. Oliver stiller villig opp hver gang det er mulig for å bli med på tur.


I går ble det mørkt før jeg kom meg på tur med hundene. Kattene var ute så jeg hadde misstanke om at Oliver stilte opp når vi skulle gå. Jeg var ute litt i forkant. Bar inn ved og litt annet småting ute, men jeg så ikke noe til noen av kattene. Jeg tok band på dem og la i vei nedover veien. Kom ned til postkassa og pustet lettet ut for at vi hadde klart å snike oss på tur uten Oliver. 


Jeg hadde vel ikke før tenkt tanken før jeg så en lys strek som krysset veien og den kjente mjauen. Han kan jo ikke være med på tur langs veien i mørten. Jeg måtte snu og når vi kom bort til postkassa så fisket jeg han opp på armen og bar han hjem. Så var det bare å snu rundt og gå nedover veien igjen. Vi gikk ut til Veme og tilbake uten at det kom regn. 


I dag ble det ingen tur på dem, for det duskregnet og var ikke særlig trivelig. Det ble en runde i havna etter middagen, så de fikk løpt litt da. Oliver var ute, men stilte ikke opp på turen til tross for at han har vært med på noen runder oppe i havna allerede.


Grunnen til mangelen på langtur var at jeg hadde bestemt meg for å rydde ferdig i kjelleren. Det er et par år siden det var museinvasjon omtrent, men det var ikke helt musefritt i vinter heller. Så nå som jeg  har tre mobile musefeller, så var det absolutt på tide å gjøre grundig reint der, så en merker om det kommer mus inn i vinter også. 


En annen ting som blir bra nå etter vasken i kjelleren er at jeg kan tørke klær der igjen. Det er snorer i taket, så da er det bare å sette døra på gløtt ved vedovnen. Jeg er litt lei å ha tørkestativ i stua for å få tørket klærne. Jeg kan ikke ha de nede ved ovnen da hundene er nede om natta. Plutselig så velter et tørkestativ på ovnen og da er en potensiell brannfare et faktum. Det vil ikke være annet enn klærne som eventuelt brenner opp da alt annet er fliser og mur. Men en sur lukt i hele huset er ikke noe å stå etter.


I morgen får jeg vel ta et tak på soverommet tror jeg, mye som kunne vært kastet der også. Siden det er spådd regn i helga, så kanskje jeg får brent opp mye av dette trøsset også. Jeg har jo nesten fylt opp den ene garasjen med søppelsekker som er sånn brennbareisj... Da kan jeg jo gjøre en skikkelig opprensking der også, så det blir litt ledig hylleplass. 


Gutta krutt ønsker alle en riktig god frædda i mårra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...