tirsdag 18. desember 2018

6 dager igjen til jul


På en kirkegård sto ånden inne mellom gravene og peke ned på en av dem. Skjelvende listet Scrooge seg fram og leste navnet som sto på gravsteinen. Det var hans eget: Ebenezer Scrooge. "Ånd!" ba han. "Hør på meg! Jeg er ikke lenger den mannen jeg var. Jeg vil ære julen i mitt hjerte og prøve å overholde den hele året. Å si at jeg kan få viske vekk denne innskriften!"


Det lyser i stille grender
Av tindrande ljos i kveld
Og tusende barnehender
Mot himmelen ljosa held


Og glade med song dei helsar
Sin broder i himmelhall
Som kom og vart heimsens frelsar
Som barn i ein vesal stall


Der låg han med høy til pute
Og gret på si ringe seng
Men englane song der ute
På Betlehems aude eng


Der song dei for fyrste gongen
ved natt over Davids by,
den evige himmelsongen
som alltid er ung og ny.


Songen som atter tonar
med jubel kvar julenatt.
um barnet, Guds son og sonar
som myrkret for evigt batt.




2 kommentarer:

  1. Vilken go svart kattunge! Har du alla katter kvar, ska de få bo hos dig eller ska några få nya hem? De ser stora ut redan, och lika goda vänner med hundarna som här hemma. Att tvätta öron på varandra är en daglig kär syssla. Så fin "julkalender" du har gjort här i bloggen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kjøpt disse tre Paula, så de skal jeg ha 😃

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...