onsdag 2. januar 2019

Allsidig musefanger i hus


Vindværet har gitt seg, det har blitt noen få kuldegrader og holka har dukket opp. Ikke direkte holke, men et tynt islag over snøen. Det ser ut som snø, men når du tråkker der så er det enten helt polert, eller det knaker og du går igjennom. Kvister ligger strødd og noen busker sa takk for seg og la seg likegodt rett ut på bakken.


Det er godt jeg har igjen noen bilder fra ifjor, for i år har det ikke vært noe fotovær å snakke om. Nå som ferien er over i tillegg, så er det mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg kommer hjem. Gleder meg om en måneds tid, da sola kryper oppover jordet igjen og en kan sitte litt ute etter jobb.


Oliver er ikke særlig fornøyd om vi går for raskt fram når vi er på tur oppe i havna. Om han ikke rekker å klatre litt i trær, eller sjekke ut det han kommer over så mjauer han. Da er det bare å vente til han er ferdig med det han skal og er klar til å gå videre.


I kveld la jeg ut dette bildet av Oliver på Facebook. Jeg spurte: Oliver er veldig underlig. Når han var mindre var jeg helt sikker på at han hadde djevelhorn i panna. Men nå når han er blitt større så ser det ut til at han har en hel engel midt i ansiktet, med både vinger og glorie. Ser du engelen eller djevelen? Det viste seg at folk så både Munch sitt "Skrik" og en Toller retriever midt i panna hans. 


Lucifer Morningstar


Gabriel


Toller retriever


"Skrik"

Med andre ord så har Patran en allsidig musefanger i hus.


Ennå er det endel snø i skauen, men den har fått et tynt skarelag som gjør at Oliver tidvis kan gå oppå snøen, men plutselig tråkker han igjennom. Da er han ikke fult så fornøyd. Jeg er flink og har hatt med meg klokka på tur både i gå og i dag, så jeg tenkte jeg skulle ha en liten fredagsoppdatering eller så for å se om jeg kommer til å klare målet mitt. 


Om vi tar den lange runden i havna så er den nesten to kilometer, så Oliver er en sprek kattepus. Ikke gir han opp og ikke velger han å være hjemme. Han har jo fulgt etter i mange måneder så han veit hva skautur går ut på. Så om han ikke hadde likt det så hadde han vært igjen for å jakte mus isteden. Ingen får en katt til å gjøre noe den ikke vil.


Når det er endel snø så utnytter de stien som har blitt etter mange runder der. 


Noen steder har pappa kjørt traktor, så da er det spor å gå i. Det er noe Oliver setter pris på, da holder han seg stort sett i det ene hjulsporet.


Bare det blir litt bedre fotovær så skal jeg ta meg en runde med litt macrofotografering, Men det virker dårlig i mørten.



2 kommentarer:

  1. Masse flotte bilder <3 For en fantastisk katt. Så koselig at han er med på så lange turer :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, koselig med katt på tur, men det er ikke alltid det passer at han er med på tur. Ikke om en har tenkt å gå langs veien.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...