torsdag 3. januar 2019

Om en tror på karma


My home is my castle... et sted jeg trives utrolig godt sommer som vinter. Passe fredelig, passe stort, passe avstand til fjell, vann, by, jobb og det meste å finne på som frister.


Om en tror på karma... Ja da skal jammen meg jeg ha mye bra i vente. Så da er det vel bare å krysse fingrene og håpe på at en blir oppdaget og får som fortjent. 


Jobbet over lunsjen i dag, så har egentlig fått i havn veldig mye av årsoppgjøret allerede. Litt iherdig jobbing i morgen også, så blir det vel ikke så veldig mye å jobbe over på mandagen, Det var snakk om å stenge regnskapet iløpet av mandagen, for det er jo endel som skal i havn før revisorene kommer torsdag og fredag neste uke. 


I dag ble det kyllingwok til middag og loff ved siden av. Etter middagen ble det tur med hundene denne siden ut til Veme. Da klarte jeg å gå av meg den ene brodden som jeg har på skoene nå som det er så glatt. Jeg merket det nok ikke før det hadde gått en stund, for det var på det beinet inn mot grøfta. Der var det forholdsvis snødekke i forhold til det beinet som nesten gikk i hjulsporet. Brodden er bare festet med sånn strikk rundt tå og hælen, så den smetter lett av om det kommer noe snø på innsiden av strikken.


Jammen godt det er fredag i morgen så det ikke blir så hard uke til å begynne med. Hardt nok med månedsavslutning og årsavslutning om en ikke skal ha fem dagers uke i tillegg. Patran skal være her helt til lørdag så dette blir bra tror jeg.


En litt småfornærmet gjeng som ble kastet ut da jeg vasket i romjula.

2 kommentarer:

  1. Dere har det utrolig fint <3 Brukte sånne brodder jeg også. Men mannen likte ikke at jeg brukte dem. For som du skriver så kan di lett falle av. Og han vil vist ikke ha ei ødelagt kjerring hjem etter tur. Da fikk jeg meg pigg sko som jeg bruker når det er glatt. Di er bare suverene <3 Du må ga en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. Ja det er jeg enig i, jeg liker meg så godt her. Har vel alltid bodd her omtrent, bortsett fra et par år etter at jeg flyttet hjemmefra og når jeg var bitte liten.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...