mandag 25. mars 2019

Langtur rundt hengebrua


Etter jobb i dag fant jeg ut at jeg skulle ta med hundene inn til Bjørneplassen for å se hvor mye som var hogget ned av skauen der. Det er nemlig ganske mye siden jeg kan se tømmerlunnen hjemmefra. 


Selv på måsasia har våren gjort sitt inntog. Selja står med gåsunger fra topp til tå. En stund til nå med varmegrader så blir de gule og fulle av pollen.


Det er like greit at våren kommer nå, ser fram til turer i joggesko uten å være redd for å skli. Skiføret er over nå som snøen er så råtten. 


Med så breie grøftekanter så dukker det opp hestehov hvert øyeblikk.


Det er ikke alle steder veien er like tørr for å si det sånn, Her kommer det nok til å flømme vann til det har tinet såpass at det når ut i grøfta.


Det så ikke ut til å ha vært mye aktivitet i hoppbakken i vinter heller. Rakk ikke noen skitur rundt Iglegjern i år heller ser det ut til, nå er veien bar så skiføret er litt trått.


Det var ikke langt innover vi skulle gå før vi møtte på de første tømmerlunnene.


Like ved Bjørneplassen kom vi til lunnen som vi ser hjemmefra. Midt i bildet bor jeg. Litt til venstre for den enslige buska.


At tømmerlunnen kan rase burde ikke  være nødvendig å opplyse om. Folk burde faktisk skjønne slikt.


Det ser litt ensomt ut der jeg bor på andre siden av dalen. Men du verden som jeg trives.


Nydelig vær og nydelig temperatur å gå tur i, det er en fin tid vi går imot nå.


Mounty nyter brøytekantene innover. De blir varme i solskinnet og det er sikkert godt å avkjøle snuta litt.


Ved Bjørneplassen var det slutt på bar vei, så da valgte jeg å snu.


For ikke å gå samme veien tilbake valgte jeg å gå over hengebrua tilbake slik at det ble en slags runde ut av det.


Veien var forholdsvis tørr så hundene ble ikke så fryktelig møkkete.


Bakken opp fra hengebrua var ikke helt bar, men forholdsvis isete.


Gikk på en liten smell med både smultringer og påskegodt i kveld, så det er bare å nyte... er jo snart påske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...