mandag 8. april 2019

Ni søte små


Småtrolla er ei uke gamle og jeg fikk audiens hos Kjersti og Chilli for å hilse på småpelsene.


Det finnes ikke noe som er koseligere enn valpeknirking og småsmatting fra fornøyde små valper. For ikke å snakke om den reine fine valpelukta fra sånne små.


Overraskende aktive til å ikke være eldre, ingen som hadde problemer med å finne puppen om det var litt avstander.


Hver dråpe som Chilli har søla ut i valpekassa blir nøye sjekket ut av de små.


Blir nok ikke så lenge til de får et lite besøk igjen. Må benytte anledningen før pirayatennene slår ut for fult. Da er ikke valper fult så hyggelige lenger.


Tålmodig mor Chilli


Melkebaren er åpen for servering.


Med 9 valper er det nok av mat til hver av dem.


Når de er gode og mette så er det kos og søvn som gjelder. Søvn er noe som små valper trenger mengder av. Det er jo ikke så stort annet å finne på når det bare er luktesansen som virker. Men det er ikke lenge til ørene åpner seg og øynene får små glipper.


Det virker som puppene ned mot teppet er mest populære.


Her ser en litt hvor små de egentlig er.


Nærhet er viktig for valpene, særlig er mamma populær.


Kanskje det er en pupp her også?


Eller kanskje det er flere her?


Nei, må nok bevege seg nærmere opprinnelig uttak av melka.


Man behøver ikke kapre en ledig pupp, det er bedre å dytte vekk en annen valp for å få den en virkelig har lyst på.


Alle er mørke og fine i fargen. 


Man blir virkelig valpesjuk når en sitter slik ved valpekassa og kan kose seg time etter time. Jeg nøyde meg med en time denne gangen, lenge nok å forstyrre det.


Mett og god i magen sin, drømmer om sitt neste måltid.


Godt det ikke er noen ledige valper, ellers kunne det brått blitt en labrador på meg. Både Chilli og Gant er jo så trivelige hunder. Men jeg må ha litt pels på hundene mine jeg. 


Sov godt til neste besøk...

1 kommentar:

  1. Vilken lycka att få besöka de härliga små gosepluttarna :) Jag kan riktigt känna lukten och höra ljuden från dem. Man blir alltid sugen när man ser valpar men här blir det ingen mer hund. Jag får kela med andras hundar i stället.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...