fredag 28. juni 2019

Kuer i veien


Brune kuer melker sjokolademelk, de svarte lager fløte til kaffen. Skal du ha kaffelatte må du ha hvite kuer... Det er da noe alle veit.


På vei ned igjen fra Kollsjø'n så var det en stor flokk kuer midt i veien. Nå ja kanskje ikke midt i veien, for de var flinke til å gå på kanten. Aller helst virket det som de fulgte grøfta der det var masse gras og markblomster. 


Jeg stoppet på litt avstand og da tuslet dem over veien og inn i skauen på den andre siden.


Det er vanlig å se kuer og kalver langs veien i Strømsoddbygda hele sommeren. De er ikke redd for bilene og ikke direkte flinke til å passe seg. Så om de ikke føler for å flytte seg, nei så går dem midt i veien til de finner ut at de skal gå litt til. 


Lurer på om jeg skal kjøpe meg ei ku jeg?


Da må jeg jo ha ei litt "merkelig" ei, litt sånn med tegneseriepreg.


Innimellom ble det litt lite maling igjen når den skulle fordeles.


Vent litt da mutter'n jeg vil ha en sup!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...